کاهش ۱۴ درصدی میزان ابتلا به کرونا در جهان طی یک هفته

© REUTERS / Phil Nobleکاهش ۱۴ درصدی میزان ابتلا به کرونا در جهان طی یک هفته
کاهش ۱۴ درصدی میزان ابتلا به کرونا در جهان طی یک هفته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
اشتراک
هفته گذشته بیش از ۴.۱ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از ۸۴ هزار مورد فوتی در جهان ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز چهارشنبه در ژنو اعلام کرد: در مقایسه با هفت روز گذشته، میزان این بیماری ۱۴ درصد و میزان مرگ و میر ۲ درصد کاهش یافته است.

اتحادیه اروپا واکسیناسیون خردسالان را برای مبارزه با کرونا ضروری می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
اتحادیه اروپا واکسیناسیون خردسالان را برای مبارزه با کرونا ضروری می داند

سازمان بهداشت جهانی در بولتن هفتگی اپیدمیولوژیک خود، گزارش داد: طی هفته گذشته، تعداد موارد جدید کووید-۱۹ و مرگ همچنان رو به کاهش بوده است؛ در مجموع، بیش از ۴.۱ میلیون نفر آلوده و ۸۴ هزار مرگ گزارش شده است که ۱۴ درصد و ۲ درصد کمتر از هفته قبل است.

از ۱۶ تا ۲۳ مه، ۴.۱۴۴.۶۵۸ عفونت جدید و ۸۴.۳۰۶ مرگ در جهان ثبت شده است.تا روز ۲۳ مه، در مجموع ۱۶۶.۳۵۲.۰۰۷ عفونت و ۳.۴۴۹.۱۸۹ مورد مرگ بیمار وجود داشته است.

هفته گذشته فقط در آفریقا ۴ درصد و در آمریکا ۲ درصد میزان شیوع افزایش یافت، در حالی که در اروپا تعداد عفونت های جدید ۲۵ درصد و در جنوب شرقی آسیا ۲۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین مرگ و میر در مدیترانه شرقی ۲ درصد، در منطقه اقیانوس آرام غربی ۲۲ درصد، جنوب شرقی آسیا ۴ درصد، آفریقا ۲ درصد، قاره آمریکا ۱ درصد افزایش یافته است؛ اما در اروپا به میزان ۲۱ درصد و مدیترانه شرقی بیش از ۱۱ درصد کاهش یافته است.

در اروپا بیش از ۵۲۴ هزار نفر در هفت روز آلوده شده و بیش از ۱۲ هزار نفر فوت کرده اند.در قاره آمریکا بیش از ۱.۲ میلیون عفونت جدید و بیش از ۳۱ هزار مرگ ثبت شده است.

در جنوب شرقی آسیا، پزشکان بیش از ۲ میلیون مورد آلوده شناسایی کردند و بیش از ۳۲ هزار نفر نیز درگذشتند.

در هند، تعداد افراد آلوده در هفته بیش از ۱.۸ میلیون نفر افزایش یافته است، پس از آن برزیل بیش از ۴۵۱ هزار مورد جدید، در آرژانتین بیش از ۲۱۳ هزار مورد، در ایالات متحده بیش از ۱۸۸ هزار نفر، در کلمبیا بیش از ۱۰۷ هزار، در ایران بیش از ۸۴ هزار، در ترکیه بیش از ۷۱ هزار، در روسیه بیش از ۶۱ هزار، در نپال بیش از ۵۷ هزار، آلمان بیش از ۵۵ هزار مورد، در فرانسه بیش از ۵۱ هزار مورد گزارش شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала