عذرخواهی وزیر نیرو از مردم بعلت قطعی برق +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رضا اردکانیان، وزیر نیرو ایران
رضا اردکانیان، وزیر نیرو ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
اشتراک
رضا اردکانیان از مردم ایران بابت قطع برق و مشکلات پیش‌آمده عذرخواهی کرد!

به گزارش اسپوتنیک، قطعی برق در ایران چند روز اخیر سبب مشکلات بسیاری برای مردم شده است چرا که از زمان دقیق آن اطلاعی نداشته و با بی نظمی همراه بوده است.

به همین دلیل رضا اردکانیان، وزیر نیرو، از ناهماهنگی های ایجاد شده عذرخواهی کرد و افزود که تلاش می‌شود قطع برق کم و کم‌تر شود.
وی گفت که "به عنوان وزیر نیرو وظیفه دارم از بابت همه مضیقه‌های پیش‌آمده برای مردم در بخش خانگی و تجاری عذرخواهی کنم."

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آخرین خبر (@akharinkhabar)


همچنین وزیر نیرو ظرفیت نصب شده نیروگاهی در حال حاضر را ۸۵ هزار و ۳۱۳ مگاوات اعلام کرد و گفت که حدود ۱۲ هزار مگاوات از این میزان ظرفیت مربوط به نیروگاه های برق آبی کشور است.

به گفته وزیر نیرو، ۷۳ هزار و ۳۱۳ مگاوات ظرفیت بقیه نیروگاه ها شامل حرارتی، تجدیدپذیر، اتمی، تولید پراکنده و سایر نیروگاه است و با توجه به عمری که نیروگاه‌های حرارتی دارند تولید برق در آنها تابع افزایش دما و منطقه جغرافیایی و ارتفاع است. نیروگاه های حرارتی به ازای هر یک هزار متر ارتفاع یک درجه از توان خود را از دست می دهند و در هر درجه افزایش دمای بالای ۱۵ درجه، هفت دهم درصد از توان خروجی خود را از دست می دهند که سبب کاهش تولید آنها می شود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от عموپورنگ|داریوش فرضیایی (@dariushfarziaee)

وزیر نیرو معتقد است که "در تابستان حدود ۵۰ هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاه ها به غیر از برق آبی ها را در دسترس داریم که در بهترین شرایط، مجموع تولید برق کشور حدود ۶۰ هزار مگاوات خواهد بود."
بسیاری از کاربران معتقدند که عذرخواهی وزیر نیرو اگرچه مشکلی را حل نمی کند اما قدمی رو به جلوست چرا که در ایران وزیران و مسئولین برای اتفاقات ناگوار عذرخواهی نمی کنند. گروهی دیگر از کاربران عنوان کردند که آیا این عذرخواهی خسارت وارده به جان بیماران و دستگاه های برقی گران قیمت را که سوخته اند جبران می کند. به گفته این دسته از کاربران، عذرخواهی فقط از عذاب وجدان کم می کند و عملا چیزی را جبران نمی کند.
Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от دیرین‌دیرین - DirinDirin (@dirindirincartoon)

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала