برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
اشتراک
انتخابات ریاست جمهوری سوریه، امروز چهارشنبه ۲۶ مه با حضور مردم این کشور در حوزه‌ های رای گیری در حال برگزاری است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، در این دور از انتخابات ریاست جمهوری، رای دهندگان از میان سه نامزد یعنی بشار اسد رئیس جمهور فعلی و دبیر کل "حزب بعث" سوریه عبدالله سلوم عبدالله، وزیر اسبق و معاون سابق حزب سوسیالیست و از مخالفان داخلی نیز محمود احمد الراعی دبیرکل جبهه دموکراتیک سوریه انتخاب خواهند کرد.

قدردانی وزیر خارجه سوریه از حمایت های ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
قدردانی وزیر خارجه سوریه از ایران و روسیه

پیش از این وزارت کشور سوریه اعلام کرد، حدود ۱۸ میلیون سوری صلاحیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت، تعداد کسانی که حق رأی دادن دارند (بالای ۱۸ سال و از نظر قانونی محروم از رای دادن نیستند) ۱۸ میلیون نفر است و ۱۰۷۰۰۰ سوری در داخل و خارج سوریه از رأی دادن محروم هستند.

همزمان کمیته‌ های فرعی قضایی انتخابات در تمام استان‌ها تجهیزات و مقدمات لازم برای انجام انتخابات ریاست جمهوری را تکمیل کردند. صندوق‌های رای، روسا و اعضای کمیته‌ها، اوراق رای و کلیه لوازم مورد نیاز به مراکز انتخاباتی ارسال شدند.

علاوه بر این پروتکل‌ های بهداشتی لازم برای مقابله با انتشار ویروس کرونا انجام شده و مواد ضدعفونی کننده و ماسک در مراکز رای گیری فراهم شده است.

روند رأی‌ گیری از ساعت هفت صبح به وقت محلی آغاز شده و هفت عصر پایان می‌یابد.

ناصر الدیب معاون وزیر کشور سوریه، سه شنبه اعلام کرد: وزارت کشور در آمادگی کامل برای تأمین امنیت مراکز انتخاباتی و حفاظت از یگان‌های آن به سر می‌برد.

وی افزود: بعد از پایان روند انتخابات نیروهای امنیتی صندوق‌ ها را به اماکن اختصاص یافته با نظارت کمیته عالی قضایی انتخابات منتقل می‌کنند. تمام شهروندان سوری در سطح عالی از مسئولیت برخوردار هستند و وظیفه خود را درباره انتخابات انجام می‌دهند. این یک وظیفه ملی است و شهروندان به مسئولیت خود در موفقیت روند انتخابات و انتخاب نامزدهایشان در این روند آگاه هستند.

همزمان وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، ناظران روس در آستانه برگزاری انتخابات سوریه وارد این کشور می‌شوند و هنگام اعلام نتایج اولیه شمارش آراء حضور خواهند داشت.

سوریه از سه شنبه وارد سکوت انتخاباتی شد. بر اساس ماده ۵۸ قانون انتخابات هرگونه تبلیغات انتخاباتی ۲۴ ساعت قبل از تاریخ تعیین شده برای انتخابات متوقف می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала