برجام در مرکز گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و ایرلند

© REUTERS / POOLند پرایس
ند پرایس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
اشتراک
پرایس: ما در مورد وضعیت مذاکرات برجام و سایر اولویت‌های مشترک سیاست خارجی بحث کردیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « rte»، وزیران خارجه آمریکا و ایرلند با یکدیگر دیدار و درباره برجام و توافق هسته‌ای ایران تبادل نظر کردند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «دو طرف بر رابطه دوجانبه قوی بین آمریکا و ایرلند و نقش ایرلند به عنوان یک شریک پایدار ترانس آتلانتیک تأکید کردند. آنها در مورد وضعیت مذاکرات برجام، نقش ایرلند در شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یک عضو غیر دائم و سایر اولویت‌های مشترک سیاست خارجی بحث کردند».

عراقچی: برگشت ایران به برجام منوط به لغو همه تحریم‌ هاست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
عراقچی: برگشت ایران به برجام منوط به لغو همه تحریم‌ هاست

کاوونی در دیدار با ظریف علاقه مندی کشورش برای ارتقا همکاری‌های فیمابین همچنین بهره گیری از ظرفیت عضویت غیر دائم شورای امنیت و تسهیل‌گر قطعنامه ۲۲۳۱  این شورا برای همکاری‌ها اعلام کرد.

قرار است یازدهمین گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد که با گزارش تسهیلگر قطعنامه ۲۲۳۱ و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همراه خواهد بود، در اواخر ماه ژوئن به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شود.

پیش از این، محمد جواد ظریف در ۲۹ اردیبهشت ماه در سومین ایستگاه از تور اروپایی خود به ایرلند سفر و با سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند دیدار و در خصوص موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت وگو و تبادل نظر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала