پارلمان اروپا خواستار توقف کامل ترافیک هوایی با بلاروس شد

© REUTERS / Andrius Sytasپارلمان اروپا خواستار توقف کامل ترافیک هوایی با بلاروس شد
پارلمان اروپا خواستار توقف کامل ترافیک هوایی با بلاروس شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
اشتراک
بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواست تا پروازهای خود با بلاروس رابه طور کامل قطع کند.

به گزارش اسپوتنیک، بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواست تا پروازهای خود با بلاروس را پس از حادثه Ryanair به طور کامل قطع کند.

روز قبل، هواپیمای این شرکت هواپیمایی که از آتن به ویلنیوس پرواز می کرد، به دلیل گزارش های مین گذاری، فوراً در فرودگاه مینسک فرود آمد که معلوم شد نادرست است. رومان پروتاسویچ، بنیانگذار کانال Nexta Telegram، که به عنوان افراطی در بلاروس شناخته شده بود، در آن حضور داشت. وی هنگام بررسی اسناد خود بازداشت شد. به موجب چندین ماده از جمله سازماندهی شورشهای جمعی، یک پرونده جنایی علیه این روزنامه نگار آغاز شد. وی می تواند به 15 سال زندان محکوم شود.

این درحالی است که عمل فرود اجباری هواپیماها مورد انتقاد غرب قرار گرفته که در گذشته موارد مشابهی را شاهد بودیه‌ایم. مهمترین مورد اجبار برای فرود کشتی اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی در وین در سال 2013 بود. دلیل آن شایعاتی بود مبنی بر اینکه ادوارد اسنودن ، یک مأمور سابق سیا ، در هواپیما بوده و در ایالات متحده متهم به افشای اسرار دولتی است.

مهمترین مورد اجبار برای فرود هواپیمای مورالس، رئیس جمهور بولیوی در وین در سال 2013 بود. دلیل آن شایعاتی بود مبنی بر اینکه ادوارد اسنودن، مأمور سابق سیا در هواپیما بوده و در ایالات متحده متهم به افشای اسرار دولتی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала