دانشمندان علت جدیدی برای پیری سریع در انسان کشف کردند

© Depositphotos.com / Evgenyatamanدانشمندان علت جدیدی برای پیری سریع در انسان کشف کردند
دانشمندان علت جدیدی برای پیری سریع در انسان کشف کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
اشتراک
برخی از روش های مبارزه با تومورهای بدخیم می توانند باعث تسریع پیری سلول ها در بدن انسان شوند. با استفاده از این روش درمانی، بخش های ژنتیکی بیماران دچار تغییراتی می شود که به افزایش واکنش های التهابی و خستگی منجر می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  مجله CANCER، دانشمندان این یافته را در مطالعه ای که با شرکت 133 نفر مبتلا به سرطان گردن و سر انجام شد دریافتند.

سن اپی ژنتیک که به وضعیت سلولهای فرد وابسته است و نزدیکی فرد به پایان زندگی را تعیین می کند، پس از پرتودرمانی به طور قابل توجهی افزایش می یابد. همانطور که دانشمندان دریافتند، به طور متوسط ​​تقریباً پنج سال افزایش می یابد.

محققان خاطرنشان کردند که در بیمارانی که پاسخهای التهابی بالایی دارند، سن بیولوژیکی برای مدت زمان مشابه افزایش می یابد. و برای کسانی که خستگی شدید را در مرحله خاصی از درمان تجربه کردند، به مدت 3.1 سال افزایش می یابد.

افزایش سن اپی ژنتیک و التهاب ممکن است با برخی روش های سمی درمان ضد سرطان همراه باشد. به گفته کانگوا شیائو، رئیس این تحقیق علمی، افزایش سن اپی ژنتیک و التهاب ممکن است با برخی روش های سمی درمان ضد سرطان همراه باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала