پیش بینی تغییرات محیط توسط مگس

© AFP 2023 / DPA / Frank Leonhardtمگس
مگس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
اشتراک
عملکرد مغز مگس‌، مانع از شکار آن می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای « neurosciencenews»، حیوانات از سیستم عصبی حسی خود استفاده می‌کنند تا اطلاعاتی در مورد محیط اطراف خود به دست آورند و سپس رفتارهای خاصی را در واکنش به آنچه تشخیص داده‌اند، انجام می‌دهند.

خوردن حشرات مفید است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2019
آدمها باید حشره بخورند

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که مغز مگس‌ها می‌تواند تغییرات محیط اطراف را پیش‌بینی کند و آنها را در فرار کردن از شکارچیان یاری دهد. آنها با استفاده از نمودارهای دقیق اتصال میان سلول‌های عصبی در سیستم بینایی پرواز، واکنش بینایی را شبیه‌سازی کردند.

پژوهشگران، ساختارهایی موسوم به «اتصالات شکاف آکسون»(axonal gap junctions)  را شناسایی کردند که کانال‌هایی فیزیکی برای اتصال نورون‌ها هستند. همچنین آنها دریافتند که یک زیرگروه از نورون‌های حسی حرکتی که در پیش‌بینی نقش دارند، منحصر به فرد هستند زیرا مستقیما به نورون‌های فرمان پرواز مگس متصل می‌شوند. این نشان می‌دهد که یک ورودی مستقیم از نورون‌ها که مسئولیت پیش‌بینی در مورد محیط پرواز را بر عهده دارد، به نورون‌هایی متصل است که رفتار مگس را کنترل می‌کنند. شاید این ارتباط مستقیم بتواند توضیح دهد که چگونه پیش‌بینی‌هایی که مگس انجام می‌دهد، می‌توانند به سرعت بر رفتار آن اثر بگذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала