پاسخ عراقچی به وزیر امور خارجه آمریکا

© Photoعراقچی
عراقچی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
اشتراک
رییس تیم ایران در مذاکرات وین با انتشار پیامی در توییتر به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس عراقچی، رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در صفحه توییتر خود نوشت : دیروز ۴ ساعت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص مذاکرات وین گفتگو داشتم. جلسه سخت اما مفیدی بود. 

وی افزود: اصول یکی است؛ آمریکا به عنوان طرفی که برجام را ترک کرده است، باید اول تحریم های خود را  بردارد. پس از راستی آزمایی ایران اجرای کامل برجام را از سر خواهد گرفت. آیا آمریکا آماده است؟

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه ای.بی.سی در پاسخ به سوال مجری که می‌ پرسید "آیا ایران در حال تامین مالی حماس است و اگر اینطور باشد، آیا تحریم ها باید باقی می‌ مانند؟" مدعی شد: ایران در شماری از فعالیت‌ ها نظیر تامین مالی گروه‌ های افراطی، حمایت گسترده‌ تر از گروهک‌های تروریستی و گروهک‌  های نیابتی که در خاورمیانه دست به اقدامات بی‌ ثبات‌ کننده می‌ زنند و در اشاعه تسلیحاتی دخیل است.

وی ادامه داد:  ایران با داشتن سلاح هسته‌ ای یا توانایی ساخت سلاح هسته‌ ای در مدت کوتاه می‌ تواند در این زمینه‌ ها با مصونیت بیشتری فعالیت کند که همین مسئله خود لزوم بازگردان مسئله هسته‌ ای به چارچوبی که توافق هسته‌ ای تعیین کرده بود را می‌ افزاید. خیلی از این فعالیت‌ ها درحال حاضر و در طول چهار سال گذشته ذیل فشار حداکثری که دولت قبلی اعمال کرده بود پیش می‌روند. بدون شک (فشار حداکثری) نتیجه‌ ای که به دنبال آن بودیم - که توقف تمامی این فعالیت‌ ها است - را به ارمغان نیاورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала