چرا نیروگاه بوشهر مانع قطعی برق ایران نمی شود؟

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر چرا نیروگاه بوشهر مانع قطعی برق ایران نمی شود؟
چرا نیروگاه بوشهر مانع قطعی برق ایران نمی شود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
اشتراک
هر سال با شروع فصل گرما و وقوع برخی قطعی ها در شبکه برق ایران، سئوالاتی درباره نقش صنعت هسته ای در تولید برق این کشور مطرح می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری آنلاین، در روزهای اخیر هم با شروع قطعی ها در شبکه برق برخی کاربران فضای مجازی سئوالاتی را در رابطه با تاثیر برق هسته ای بر جلوگیری از خاموشی مطرح می کنند.

مسابقات شطرنج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
شطرنج بازان ایرانی به خاطر قطعی برق شکست خوردند

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از وزارت نیروی ایران، روزانه حدود ۸۰ هزار مگاوات برق در ایران مصرف می شود که این آمار در روزهای اخیر حدود ۵۵ تا ۶۰ هزار مگاوات ارزیابی می شود.

از سویی نیروگاه هسته ای بوشهر در فاز نخست خود اگر با تمام ظرفیت اسمی کار کند صرفا ۱۰۰۰ مگاوات از این میزان را جبران می کند در حالی که نیروگاه بوشهر هم به دلایل مختلف معمولا با بخشی از ظرفیت فعالیت دارد و علاوه بر این بخشی از ایام سال هم به دلیل عملیات های نگهداری یا تعویض سوخت و ... خاموش می شود.

نیروگاه بوشهر قرار است در نهایت ۳ فاز داشته باشد که در این صورت ظرفیت آن به ۳ هزار مگاوات می رسد و در این راستا هم اکنون عملیات احداث فاز دوم نیروگاه بوشهر از سوی ایران و روسیه در حال اجرا است.

بر اساس قانون مصوب مجلس دولت موظف شده که ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای تولید کند که این عدد نیازمند ۲۰ نیروگاه در سطح نیروگاه بوشهر است و نباید از نظر دور داشت که حتی در صورت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای نیز کماکان کمتر از یک سوم نیاز برق کشور تامین می شود.

این گزارش حاکی است به دلایل ذکر شده عملا ابهامات درباره نقش صنعت هسته ای در مقابله با بی برقی فاقد اعتبار است، هرچند برق نیروگاه بوشهر در شرایط فعلی هم به شبکه توزیع سراسری متصل است اما مسئولان سازمان انرژی اتمی از پرداخت نشدن پول برق تولیدی این نیروگاه از سوی وزارت نیرو همواره گله مند بوده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала