واکنش روسیه به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه اتریش

© Sputnik / Kirill Kallinikovوزارت خارجه روسیه: آمریکا هنوز چیزی در باره شرکت یا عدم شرکت خود در مذاکرات آستانه نگفته است
وزارت خارجه روسیه: آمریکا هنوز چیزی در باره شرکت یا عدم شرکت خود در مذاکرات آستانه نگفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه اتریش واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص اظهارات الكساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش مبنی بر اینکه "روسیه خواهان گفتگو با اتحادیه اروپا نیست"، واکنش نشان داد.

مخالفت اتریش با تحریم های ضد روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
مخالفت اتریش با تحریم های ضد روسی

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در حساب فیس‌بوک خود نوشت: این درست نیست. بسیاری از پروژه‌های سیاسی، بشردوستانه، اقتصادی وجود دارد که روسیه و اتحادیه اروپا در آنها شرکت کرده‌اند. اما آنها (پروژه‌ها) پس از تصویب تحریم‌های ضد روسی توسط بروکسل و جایگزین شدن گفتگو با سخنان تهاجمی، اتهامات بی‌اساس و کمپین‌های ضد اطلاعاتی، مسدود شدند.

پیش از این، شالنبرگ در مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی "Ö1" اتریش گفته بود كه مقامات اروپایی خواهان گفتگو هستند، اما مسكو این كار را نمی‌كند. به گفته وزیر خارجه اتریش، روابط روسیه و اتحادیه اروپا "متشنج و سنگین است". این دیپلمات اتریشی در عین حال افزود که حوزه‌هایی وجود دارند که آنها "می‌خواهند و باید همکاری کنند"؛ مانند: مسائل مربوط آب و هوا و انرژی.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала