تجارت خارجی ایران به ۷۵ میلیارد دلار رسید

CC BY 4.0 / IRNA / تجارت خارجی ایران به ۷۵ میلیارد دلار رسید
تجارت خارجی ایران به ۷۵ میلیارد دلار رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
اشتراک
وزیر صنعت ایران با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها موجب توسعه مناطق می‌شود، گفت: تجارت خارجی ایران در سال گذشته علی رغم تحریم به ۷۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به تداوم فعالیت شرکت سایپا - سیتروئن کاشان با وجود تحریم‌ها  گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو در سال گذشته توسط این شرکت تولید شد و امسال نیز در نظر دارد تا تولید خود را افزایش دهد.

سرمایه گذاری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
نقش سرمایه‌گذاری خارجی در تجارت ایران

او با بیان اینکه ضمن اشاره به برنامه اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: شرکت‌هایی که داوطلب هستند در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات آموزشی انجام دهند وزارت صمت در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را صورت داده است و شرکت سایپا سیتروئن نیز در این زمینه داوطلب شده است که قرارداد آن امروز به امضاء رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه اجرای برنامه‌ها در قالب مسئولیت اجتماعی به توزیع متوازن خدمات کمک می‌کند، ابراز داشت: در اکثر کشورها این اقدام صورت گرفته و شرکت‌های مختلفی به ویژه در حوزه معادن و شرکت‌های بزرگ در این زمینه ورود پیدا کردند.

او با بیان اینکه نزدیک به ۳۰۰ شرکت در کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی ورود پیدا کردند، گفت: این موضوع در راستای رشد منطقه پیرامونی شرکت‌های داوطلب در این زمینه است در حالی که تعهد نسبت به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها موجب رشد در حوزه‌های مختلف می‌شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه مقرر شده است در طرح مسئولیت اجتماعی اشتغال روستایی و کسب و کارهای کوچک با حمایت شرکت‌های بزرگ ارتقاء پیدا کنند، تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه شدیدی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تحمیل شد و فشارهای سنگینی را بخش تولید و به طور کلی اقتصاد تحمل کرد.

او با بیان اینکه با وجود تمامی این شرایط، اما اقتصاد ایران موفق به ۷۵ میلیارد دلار تجارت صادرات و واردات کشور باشد، تاکید کرد: صنعت کشور و آهنگ توسعه اقتصاد کشور متوقف نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала