نامزدهای انتخابات ایران، قبل از اعلام نتایج صلاحیت‌ها حق تبلیغات ندارند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
اشتراک
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران بعد از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها شروع می‌شود و طبق قانون قبل از آن نامزد‌ها به‌ هیچ‌ وجه حق تبلیغات ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، ،عباسعلی کدخدایی با اشاره به اینکه شورای نگهبان در مهلت ۵ روز دوم بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به سر می‌برد و دقت زیادی برای بررسی مستندات پرونده‌ها لازم است افزود: به همین علت ما ناچار شدیم از مهلت ۵ روز دوم هم استفاده کنیم و امیدواریم که إن‌شاءالله تا پایان وقت قانونی بتوانیم اسامی کسانی را که صلاحیت‌شان احراز شده است به وزارت کشور ارسال کنیم.

مقررات فعالیت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هنگام انتخابات 1400 در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
مقررات فعالیت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هنگام انتخابات 1400 در ایران

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سؤال که برخی از داوطلبان، تبلیغات انتخاباتی خود را از هم‌اکنون به ویژه در فضای مجازی آغاز کرده‌اند گفت: ما این نکته را به مسئولان اجرایی تذکر داده‌ایم که تبلیغات انتخابات بعد از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها شروع می‌شود و طبق قانون قبل از آن به‌هیچ‌وجه نامزد‌ها حق تبلیغات ندارند.

وی افزود: متأسفانه ما با دو مشکل مواجه هستیم و آن اینکه برخی از کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند در مناطق مختلف اقدام به سخنرانی می‌کنند که طبق قانون خلاف است و مسئله مهمتر این‌که در فضای مجازی هم با عناوین مختلف حضور دارند و این حضور هم به اعتقاد ما مغایر قوانین است.

کدخدایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا قرار نیست با این اقدامات غیر قانونی برخوردی صورت بگیرد؟ گفت: چون مسئولیت بر عهده حوزه اجراست این مسئولان هستند که باید به ما گزارش رسمی اعلام کنند. در آن صورت ما می‌توانیم بررسی کنیم و در صورت لزوم تذکر داده یا در بررسی‌ها این وضعیت در نظر گرفته شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала