تلاش مثال زدنی پزشک جراح حین عمل جراحی +عکس

© Fotolia / Remains جراح در اتاق عمل
جراح در اتاق عمل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
جراح متخصص گوش و حلق و بینی که در حین عمل جراحی دچار افت فشار خون شده بود دست از جراحی نکشید و سُرم را به پایش وصل کرد تا بتواند به جراحی ادامه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، تصویری از یک تیم جراحی در فضای مجازی منتشر شده است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است و کاربران بسیاری به آن واکنش بسیار مثبت نشان داده‌اند. در این تصویر دیده می‌شود که پزشک جراح از ناحیه پا به او سُرم وصل شده است به دلیل اینکه حین جراحی امکان وصل کردن سُرم به دست او میسر نبود. این پزشک جراح متخصص گوش و حلق و بینی که در حین عمل جراحی تومور غدد بزاقی یک دختر جوان دچار ضعف و افت فشار خون می‌شود ولی به علت حساسیت عمل، حاضر نمی‌شود جراحی را رها کند و سرم را به پایش وصل می‌کنند تا با دستهایش عمل جراحی را ادامه دهد. او این جراحی را با موفقیت به پایان رساند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от حواشی هنرمندان (@hashiyeh)

دکتر اوغوز باسوت رئیس گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه بورسا درباره این عکس گفت: «این یک روز عادی برای ما بود. با این حال، روز قبل از عمل جراحی، مسمومیت غذایی داشتم و آن روز مقدار زیادی آب از دست دادم. من آن روز حتی سُرم وصل کردم. صبح روز بعد بیمار با تومور غدد بزاقی داشتیم؛ یک دختر جوان این عمل برنامه‌ریزی شده بود. حالم خوب بود، اما بعد از شروع عمل احساس کردم که فشار خونم پایین می‌آید. این عمل جراحی سخت بود. تومور سختی بود و دختری جوان. او همچنین یک عصب صورت درگیر داشت. این عملی بود که به عهده من بود. این عمل جراحی باید بدون هیچ مشکلی انجام می‌شد. به ذهنم رسید که در آن لحظه کم آبی بدن من می‌تواند مشکل‌ساز شود. از آنجا که دستانم مشغول بود، از همکاران خواستم انژیوکت را روی پاهایم بگذارند. سرم را روی پاهایم من وصل کردند. سپس بهبود یافتم و توانستم عمل را ادامه دهم. این عمل بدون هیچ مشکلی به پایان رسید. اگر برای ادامه کار خیلی احساس بدی می‌کردم ، قطعا جراحی را ترک می‌کردم. من ادامه نمی‌دادم، اما جراحی را ادامه دادم چون حالم خوب بود.»

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от ostanYazd | استان یزد (@ostanyazd)

کاربران بسیاری با تحسین و تشویق این پزشک او را پزشکی با وجدان و نیکوکار خواندند. این کاربران چنین خبری را امیدبخش عنوان می‌کنند که به آنها نوید وجود انسان‌های مهربانی که وجدان کاری دارند را می‌دهد. برخی از کاربران عنوان می‌کنند پزشک جراح به هیچ عنوان در شرایط بد نباید به عمل ادامه دهد چراکه ممکن است به بیمار آسیب برساند. کاربرانی نیز معتقدند جراح  هزینه عمل را تمام و کمال گرفته، پس وظیفه دارد عمل را به درستی انجام دهد. اما بسیاری از کاربران مخالف چنین طرز فکری هستند و معتقدند این کار فداکاری پزشک را نشان می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала