نماینده دائم فدراسیون روسیه: ایران در آینده غنی سازی 60 درصدی اورانیوم را متوقف می کند

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده دائم فدراسیون روسیه: ایران در آینده غنی سازی 60 درصدی اورانیوم را متوقف می کند
 نماینده دائم فدراسیون روسیه: ایران در آینده غنی سازی 60 درصدی اورانیوم را متوقف می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام نمود که تهران به زودی غنی سازی 60 درصد اورانیوم را متوقف می کند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام نمود که تهران به زودی غنی سازی 60 درصد اورانیوم را متوقف می کند.

فرستاده آمریکا: بازگشت ایران و امریکا به برجام در راستای منافع دو کشور و منطقه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
فرستاده آمریکا: بازگشت ایران و امریکا به برجام در راستای منافع دو کشور و منطقه است

وی در مصاحبه با ایستگاه رادیویی "اکو مسکو" گفت: "فکر می کنم غنی سازی 60 درصدی به زودی متوقف خواهد شد. خیلی زود در جریان مذاکرات این اتفاق می افتد".

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در پاسخ به این سوال که آیا برنامه جامع اقدام مشترک برجام همچنان به عنوان یک ابزار کنترل واقعی باقی مانده است  تأکید کرد که هیچ چیز بهتر از این توافق برای کشورهای منطقه وجود ندارد. وی توضیح داد: "این معامله اطمینان بالایی را نسبت به اینکه ایران سلاح هسته ای ندارد و نخواهد داشت را فراهم می کند. ایران، در چارچوب این توافق نامه، به بیشترین کشوری که بازرسی از ان انجام شده است،در جهان تبدیل شده است."

شایان ذکر است، یالات متحده آمریکا، در زمان تصدی دونالد ترامپ از برجام خارج شد و تحریم های سختی علیه تهران را به اجرا درآورد. در پاسخ، ایران اجرای تعهدات خود را تحت برجام به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
در همین حال، در تاریخ ۲۱ مه، توافق موقت تهران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره ادامه بازرسی از تأسیسات هسته ای ایران منقضی می شود.
در اواخر سال گذشته، پارلمان ایران قانونی در مورد توسعه سریع برنامه هسته ای تصویب کرد که براساس آن، به ویژه اگر ایالات متحده به برجام برنگردد، جمهوری اسلامی باید پروتکل اضافی توافق نامه پادمان با آژانس انرژی هسته ای را به حالت تعلیق درآورد.
پروتکل الحاقی که در سال ۲۰۰۳ توسط ایران امضا شد، توانایی آژانس بین المللی انرژی هسته ای را برای دستیابی به تأسیسات هسته ای گسترش داده و بازرسی های غافلگیرانه را پیش بینی می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала