آغاز واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در ایران از فردا + جزئیات

CC BY 4.0 / IRNA / آغاز واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در ایران از فردا + جزئیات
آغاز واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در ایران  از فردا + جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران اعلام کرد از روز شنبه فردا واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا آغاز می‌شود و همه افراد ۷۰ سال به بالا در ایران می‌توانند در سایت واکسیناسیون کرونا ثبت‌نام کنند.

به گزارش  اسپوتنیک، علیرضا رئیسی گفت: همه افراد بالای ۷۰ سال از فردا (شنبه، اول خرداد) در سامانه واکسیناسیون ثبت‌نام کنند و پیامک برای افراد ثبت نام کننده ارسال می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بر اساس تجربه دو هفته اخیر، تصمیم گرفتیم همه افراد در سایت salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و خودمان نوبت دهی کنیم تا ازدحام پشت در مراکز واکسیناسیون اتفاق نیفتد.

هلال احمر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
۸ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان خرداد به ایران وارد می شود

وی ادامه داد: وقتی افراد وارد سایت می‌شوند، هم باید شماره تماس و هم کد ملی وارد کنند. البته افراد می‌توانند شماره تلفنی وارد کنند که لزوما مربوط به خود شخص نیست. در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر هم نیازی به ثبت نام در سایت نیست. بهورزان و مراقبان سلامت تمام این افراد را می‌شناسند و اطلاع رسانی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از طریق بهورزان و مراقبان سلامت انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مقرر شده تا برای افراد بالای ٧٠ سال که پیامک برای آنها ارسال نشده است واکسن در مراکز واکسیناسیون تزریق نکنند و افراد باید در هنگام تزریق پرینت یا پیامک را نشان دهند و این شرط تزریق واکسن است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره واردات واکسن و تامین واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون افراد بالای ٧٠ سال بیان کرد: در چند روز اخیر ٢.۵ میلیون دوز واکسن وارد شده و با احتساب واکسن قبلی ۵.۵ میلیون دوز وارد و توزیع شده است و کمبود واکسن برای گروه سنی بالای ٧۵ سال و ٧٠ سال نداریم.

رئیسی در پاسخ به این سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره زمان تولید انبوه واکسن برکت و پاستور به واکسیناسیون عمومی و تولید انبوه گفت: انتظار داریم خط تولید واکسن برکت تیرماه راه اندازی شود و پیش بینی ما این است از اواخر تیرماه بالای ۴ تا ۵ میلیون واکسن به دست ما برسد و پاستور که بسیار واکسن خوبی است تا چند ماه آینده تولید زیادی نخواهد داشت گرچه با کیفیت است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اینکه پس از ورود واکسن‌های ایرانی به برنامه واکسیناسیون آیا امکان انتخاب بین واکسن‌های ایرانی خواهد بود؟ گفت: انتخاب واکسن را باید از ذهنتان بیرون کنید و هر واکسنی به دستتان رسید تزریق کنید و هر واکسنی که تاییدیه گرفته است خوب است و اینکه واکسنی یک در هر ٢۵٠ هزار واکسن لخته می‌دهد را باید کنار بگذارید و انتخاب را به عهده متخصصان بگذارید و حتی واکسن با اثربخشی ٧٠ درصد کیفیت مناسب دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала