یکی از رهبران حماس: انگشتمان همچنان روی ماشه است

© REUTERS / MOHAMMED SALEMیکی از رهبران حماس: انگشتمان همچنان روی ماشه است
یکی از رهبران حماس: انگشتمان همچنان روی ماشه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
یکی از رهبران حماس با اعلام اینکه اسرائیل باید تخلفات خود در اورشلیم را متوقف و خسارت‌های ناشی از حملاتش به نوار غزه را پس از آتش بس جبران کند، هشدار داد، دست حماس همچنان روی ماشه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس در آستانه اجرای آتش بس میان مقاومت فلسطین و اسرائیل گفت: درست است که امروز این نبرد متوقف می‌شود اما نتانیاهو و سراسر جهان بدانند که دست ما روی ماشه است و ما قابلیت‌های مقاومت را تقویت می‌کنیم و به نتانیاهو می‌گوییم: اگر بازگردید، باز می‌گردیم.

روسیه خواهان آتش بس طولانی مدت بین اسرائیل و حماس است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
روسیه خواهان آتش بس دراز مدت بین اسرائیل و حماس است

وی افزود، مطالبات حماس شامل حفاظت از مسجدالاقصی و توقف اخراج فلسطینی‌ها از مناطق خود در قدس شرقی می‌شود و این مساله خط قرمز است.

الرشق گفت، پس از نبرد شمشیر قدس مثل قبل از آن نیست و ملت فلسطین دور مقاومت جمع شده‌اند و می‌دانند است مقاومت است که سرزمین آنها را آزاد و از مقدساتشان حفاظت می‌کند.

در جریان حملات متوالی ۱۱ روزه اسرائیل به نوار غزه ۲۳۲ فلسطینی کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

درگیری های اسرائیل و فلسطینی ها در اوایل ماه مه پس از تلاش برای اخراج چندین خانواده عرب از محله شیخ جراح در بیت المقدس شرقی شدت پیدا کرده و منجر به رویارویی گسترده بین فلسطینی ها و پلیس اسرائیل شد. پس از آن ، درگیری ها بین جنبش حماس و دولت یهودیان  آغاز شد.

از 10 ماه مه، بیش از 4000 موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده که برخی از آنها در خود این منطقه فلسطینی نشین سقوط کرده اند. حدود 90 درصد موشکهایی که به سوی شهرهای اسرائیل شلیک گردیدند، توسط سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین رهگیری شدند. طبق آخرین اطلاعات ، 12 نفر در اسرائیل جان خود را از دست دادند و بیش از 50 نفر به شدت زخمی شدند. تل آویودر پاسخ  صدها حمله تلافی جویانه علیه فلسطینی ها  انجام داده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала