خانه های میلیون ها انگلیسی در معرض خطر قرار دارند

CC BY 3.0 / Shakestd / Black Country Museumخانه های میلیون ها انگلیسی در معرض خطر قرار دارند
خانه های میلیون ها انگلیسی در معرض خطر قرار دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
اشتراک
روز نامه گاردین می نویسد، طبق گزارش سازمان زمین شناسی انگلیس (BGS) ، چندین میلیون خانه در انگلیس ممکن است به دلیل خشکسالی بیش از حد در اثر گرم شدن کره زمین به زیر زمین بروند.

به گزارش اسپوتنیک، به دلیل بحران آب و هوایی، خانه ها در چند منطقه از انگلیس در معرض خطر نابودی قرار دارند. هوای گرم و خشک تابستان در اثر گرم شدن کره زمین منجر به نشست گسترده و شکاف در خاک زیر ساختمانهای مسکونی خواهد شد. این مناطق بر روی سازندهای خاک رسی قرار دارند که خیلی سریع رطوبت خودرا از دست می دهند.

بشریت در چه سالهایی با بالاترین سطح گرمایش جهانی روبرو خواهد شد؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2021
بشریت در چه سالهایی با بالاترین سطح گرمایش جهانی روبرو خواهد شد؟

حتی با حجم فعلی انتشار گازهای گلخانه ای ، خطر فرونشست زمین در مناطقی از انگلیس تا سال 2030 یک سوم و تا سال 2050 سه برابر می شود. اگر میزان انتشار گازهای گلخانه ای افزایش یابد ، حدود 2.4 میلیون خانه تا سال 2030 و چهار میلیون خانه تا سال 2070 در معرض خطر فروپاشی قرار خواهند داشت.

طبق پیش بینی BGS ،بیش از بقیه  لندن متضرر خواهد شد. در پایتخت انگلیس ، تقریباً 50%  خانه ها تا سال 2030 در معرض خطر فروپاشی قرار خواهند داشت. مناطق دیگر انگلستان از جمله شهرستانهای اسکس ، کنت و همچنین بخشی از اراضی بین آکسفورد و  واش نیز آسیب خواهند  دید.

از پیش بینی نشست زمین می تواند برای برنامه ریزی برای تقویت پایه های خانه های جدید استفاده شود. سازمان زمین شناسی انگلیس تخمین می زند که طی 10 سال گذشته ، از بین بردن عواقب فرونشست زمین ، سه میلیارد پوند (4.2 میلیارد دلار) برای انگلیس هزینه داشته است.

لی جونز ، مهندس زمین شناسی BGS گفت: "به ساكنان مناطق دارای حساسیت به زمین برای فرونشست توصیه می شود قبل از شروع پروژه های بزرگ ساختمانی با متخصصان مشورت كنند." این کارشناس افزود که هوای خشک و دمای بالا از عوامل اصلی فرونشست در آینده خواهد بود. عواقب بحران آب و هوا همچنین می تواند باعث افزایش اندازه حق بیمه مسکن و کاهش قیمت ملک شود.

طبق اطلاعات کمیته تغییرات آب و هوا (CCC) انگلستان از سال 2019 ، هیچگونه طرح و برنامه قوی برای محافظت از مردم در برابر خشکسالی شدید و سیل در وجود ندارد. دولت انگلیس در واکنش به گرم شدن هوا در کره زمین ، قصد دارد میزان انتشار کربن از صنعت را کاهش دهد ، از سال 2030 فروش اتومبیل های بنزینی و دیزلی در این کشور ممنوع خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала