چرا لاغر نمی شوید!

© Photo / Lashkhidzetimچرا لاغر نمی شوید!
چرا لاغر نمی شوید!  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
اشتراک
یک متخصص تغذیه در روسیه پنج دلیل را ذکر کرد که چر افراد با کالری دریافتی کم بازهم استپ وزنی دارند.

به گزارش اسپوتنیک، میل به لاغری به ویژه در فصل بهار و تابستان مشهود است. لباس ها و بلوزهای باز در فروشگاه ها ظاهر می شوند و خانواده ها برنامه ای برای تعطیلات ساحلی دارند.

به این شایعه غلط درباره لاغری توجه نکنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
به این شایعه غلط درباره لاغری توجه نکنید

هر روز به باشگاه رفتن، آزمایش رژیم های غذایی سریع یا حتی رژیم روزه از جمله راه حل هایی است که افراد از ان استفاده می کند. اما پس از چندین هفته رژیم سخت، معلوم می شود که وزن و حجم کمر همانند قبل باقی می ماند، این حالت بسیار ناامید کننده است.
پزشک آمریکایی مایکل موری چندین اشتباه را فاش کرد که افرادی که می خواهند لاغر شوند را ذکر نموده است:
اولین و رایج ترین اشتباه کاهش شدید میزان کالری رژیم غذایی است. این به نظر منطقی می رسد اما با کاهش بیش از نصف کالری مصرفی، بدن را در حالت استرس قرار داده و متابولیسم بدن را کند می کند. بنابراین، بهترین راه حل کاهش کالری به تدریج است. برای مبتدیان ، مصرف روزانه شیرینی را کنار بگذارید ، سپس مصرف الکل را به دو بار در ماه کاهش دهید، نان سفید را با غلات کامل جایگزین کنید.
اشتباه دوم ، تغذیه کم است. اعتقاد بر این است که با تغییر دادن به وعده های غذایی مکرر در بخش های کوچک، می توانید به راحتی و بدون درد وزن خود را کاهش دهید. با این حال، در عمل همان میزان غذا با تعداد آنها در طول روز افزایش می یابد. که منجر به کاهش وزن نمی شود، بلکه منجر به افزایش وزن می شود.
راه حل ان خوردن نمتناوب است. اختصاص سه وعده غذایی مشخص: صبحانه ، ناهار و شام. بهتر است تنقلات را به کلی حذف کنید یا یک مشت آجیل برای این کار بگذارید. و چند وعده زیاد نخورید.
ترجیح دادن محصولات لبنی کم چربی اشتباه بزرگی است. اولاً، غالباً قند به غذاهای کم چرب اضافه می شود تا به طعم و مزه ان خوب شود. ثانیاً ، چربی ها دارای ارزش غذایی بالا و اشباع مدت طولانی هستند و باعث از بین رفتن ناگهانی گرسنگی می شوند. محصولات لبنی کم چربی حاوی کالری کمتری هستند ، به این معنی که از گرسنگی بیشتر درب یخچال را بیشتر باز می کنید.
اشتباه شماره چهار: از کربوهیدرات نیز نترسید. سبزیجات، میوه ها و غلات گلوکز را برای عضلات و مغز ما تأمین می کنند. آنها انرژی تأمین می کنند و برخلاف شکلات ها و بیسکویت ها، به سرعت جذب نمی شوند. کربوهیدرات های پیچیده برای مدت طولانی معده را پر می کنند و تقویت انرژی لازم را فراهم می کنند.
و آخرین اشتباه عدم نوشیدن آب کافی است. بدن به دلیل کمبود آب احساس گرسنگی می کند. پرهیز از غذاهای نمکی ، شیرین ، دودی و همچنین قهوه و الکل به حفظ آب در بدن نیز کمک می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала