روحانی: همه تحریم های اصلی علیه ایران را بر خواهند داشت

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: همه تحریم های اصلی علیه ایران را بر خواهند داشت
روحانی: همه تحریم های اصلی علیه ایران را بر خواهند داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز پنجشنبه اعلام کرد مقامات غربی در مذاکرات وین با لغو همه تحریم های اصلی علیه ایران موافقت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور ایران با اشاره به روند مذاکرات در وین تصریح کرد:  در وین مذاکره می‌کنند و قبول دارند همه تحریم‌های اصلی را برخواهند داشت. الان هم بحث روی مسائل جزئی و ریز است و تحریم‌های نفت، پتروشیمی و کشتیرانی و بیمه و غیره و بانک مرکزی را قبول کردند و تمام شده است. ما گام اصلی و بزرگ را برداشتیم تواق اصلی انجام شده است. بله بر روی مواردی است که بحث می‌کنیم تا به توافق نهایی برسیم اما کار را دولت انجام داده است.

مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
وزارت خارجه آمریکا: دیدار در وین به ترسیم مسیر بازگشت ایران و آمریکا به برجام کمک می کند

وی تصریح کرد: من سه ماه پیش ذهنم مشغول بود که آیا می‌توانیم؟ دو تا بیل می‌خواستیم یکی به کمر کرونا و دیگری را به هم کمر تحریم بزنیم و این دو تا بیل را پیدا  کردیم و به کمر هر دو زدیم. کمر کرونا شکسته است و با همین واکسن‌هایی که وارد می شود و واکسن داخلی هم که ساخته می‌شود، تا پایان دولت اطمینان نسبی از کرونا خواهیم داشت، البته باید پروتکل‌ها را همچنان رعایت کنیم. کمر کرونا و تحریم را تا پایان دولت می‌شکنیم و امروز آن را شکستیم. این افتخاری برای ملت ایران است.

دیروز رئیس جمهور ایران اعلام کرده بود گفتگوها در وین با پیروزی ایران پایان می یابد.

جلسه کمیسیون مشترک ایران و میانجی های بین المللی (روسیه ، انگلیس ، آلمان ، چین و فرانسه) در مورد احیای کامل اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) درباره برنامه هسته ای ایران دیروز 19 مه  در وین  پایان یافت. عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در پایان این مذاکرات دو هفته ای اعلام کرد پیشرفت خوبی حاصل شده است.

از اوایل آوریل  وین میزبان جلسات کمیسیون مشترک برجام است و همچنین مذاکرات در سطح کارشناسی در سه کارگروه برای حل مسائل عملی با هدف از سرگیری اجرای برنامه برنامه جامع مشترک از جمله  لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران (و بازگشت آمریکا به این توافق در آینده) و انجام تعهدات هسته ای ایران جریان دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала