واعظی: نامزدهای انتخاباتی از سیاه‌ نمایی و تهمت بپرهیزند

CC BY 4.0 / IRNA / محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2021
اشتراک
رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران، از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواست تا با پرهیز از تهمت‌ زدن و سیاه‌ نمایی، برنامه‌ ها و توانایی‌ های خود را به مردم و افکار عمومی ارائه کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران، روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه دولت به دنبال برگزاری یک انتخابات سالم و همراه با امنیت است، گفت: این وظیفه دولت‌ های گذشته هم بوده است. یک وظیفه جدید هم در این دوره  اضافه شده است و آن این است که دولت از همه ابزارها برای برگزاری انتخابات در یک محیط باز، اطمینان‌ بخش برای سلامتی مردم و رعایت همه پروتکل‌ ها به دلیل اجتناب از شیوع کرونا بهره ببرد تا انتخاباتی هم سالم و هم همراه با امنیت و سلامت برای برگزار کنندگان و رای دهندگان برگزار شود.

نظرسنجی اسپوتنیک درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
نظرسنجی اسپوتنیک درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران + داده نمایی

واعظی با بیان اینکه همه سلایق سیاسی باید در انتخابات نماینده داشته باشند، گفت: همه سلایق که نظام و قانون اساسی را قبول دارند و به قوانین کشور احترام می‌ گذارند بهتر است در انتخابات نماینده داشته باشند تا مردم بتوانند به سلایق مختلف از حیث سیاسی و اجرایی  رأی دهند و این امر باعث افزایش مشارکت مردم می‌شود.

واعظی با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات اخلاقی گفت: نامزدها بدانند در انتخابات تهمت زدن، سیاه‌ نمایی و متهم کردن دولت و رقیب برای کسب رای بیشتر، درست نیست. بلکه همه باید برنامه‌ ها و توانایی‌ های خود را به مردم ارائه کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به نشست روز گذشته روسای کمیته‌ های ستاد ملی کرونا با حضور رییس‌ جمهوری و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در انتخابات در این نشست گفت: از همه مسئولان وزارت کشور و همه ۵۹۲ داوطلب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری جز یکی دو نفری که رعایت نکردند و با توجه به مصونیتی که داشتند انتظاری جز این از آنها نمی رفت، قدردان هستیم و از آنان به دلیل رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و آنچه که وزارت کشور اعلام کرده بود، تشکر می‌ کنیم.

واعظی در پاسخ به این سوالی درباره درباره درخواست مرخصی سه عضو هیات دولت داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، گفت: دولت در انتخابات نماینده ای ندارد. سه عضو دولت هم مانند بقیه سیاستمداران با توجه به شرایط کشور، بر اساس بررسی‌ هایی که کردند تصمیم گرفته‌ اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала