هاآرتص: میزان شکست اسرائیل حتی از جنگ ۳۳ روزه بدتر است

© REUTERS / David 'Dee' Delgado هاآرتص: میزان شکست اسرائیل حتی از جنگ ۳۳ روزه بدتر است
هاآرتص: میزان شکست اسرائیل حتی از جنگ ۳۳ روزه بدتر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2021
اشتراک
روزنامه هاآرتص در مقاله ای خواستار انجام اصلاحات و تحقیقات داخلی در ارتش اسرائیل نسبت به این شکست شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هاآرتص، در مقاله آلوف بن سردبیر این روزنامه آمده است: آمادگی های ارتش اسرائیل همگی در این جنگ با شکست مواجه شد و ثابت کرد که ارتش دولت یهود هیچ استراتژی در درگیری‌ های اخیر نداشته است.

عفو بین‌ الملل: حملات اسرائیل جنایت جنگی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2021
عفو بین‌ الملل: حملات اسرائیل "جنایت جنگی" است

همچنین این روزنامه عبری در ادامه مقاله نوشت: عملیات نظامی اخیر در نهمین روز خود نشان داد که شکست خورده ترین و غیر ضروری ترین جنگی بود که اسرائیل وارد آن شده است، این روزنامه نوشت ابعاد شکست در جنگ کنونی حتی از جنگ دوم لبنان و عملیات های گذشته در نوار غزه نیز عمیق‌ تر است.

آلوف بن به شکست نظامی و سیاسی خطرناک و ناکامی در آماده سازی ارتش اسرائیل و مدیریت ضعیف و فرماندهی سردرگم و ناتوان کابینه اشاره و تاکید کرد که اسرائیلی ها باید به جای تلاش بیهوده برای پیروز نشان دادن خود در جنگ و ادامه کشتار و ویرانی در غزه و معطل نگه داشتن زندگی در اسرائیل بلافاصله جنگ را متوقف کرده و با آتش‌ بس موافقت کنند و امیدوار باشند که بتوانند ابعاد این شکست را به سرعت ترمیم نمایند.

سردبیر روزنامه هاآرتص تاکید کرد: متهم اصلی این پرونده بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل است که برای جایگاه سیاسی داخلی خود و نه منافع اسرائیل اقدام به آغاز این جنگ کرده است.

از دیدگاه آلوف بن ابعاد شکست ارتش اسرائیل در این عملیات به دلایل فوق است:

- غافلگیری اسرائیل از ابتکار حماس و جرات و قدرت مبارزاتی آن در پرتاب هزاران موشک به سمت جبهه داخلی اسرائیل.

- توجه ویژه اسرائیل به اصل تقابل بین جنگ ها و فعال نگه داشتن جبهه شمال و ایران و غافل ماندن از غزه.

- شکست اطلاعاتی و استراتژیک از طریق کم اهمیت جلوه دادن حماس و توانمندی های نظامی آن و ناتوانی ارتش در جمع آوری اطلاعات و اهداف از غزه.

سردبیر روزنامه هاآرتص در ادامه این مقاله به تلاش تبلیغاتی اسرائیل در جبهه داخلی برای پیروز نشان دادن خود در این جنگ اشاره و تصریح کرد که هیچ کدام از این تلاش ها نمی تواند این واقعیت اساسی را مخفی نگه دارد که ارتش اسرائیل هیچ دیدگاهی در خصوص نحوه ساکت کردن حماس و خارج کردن آن از موازنه قدرت ندارد. گرچه از بین بردن تونل های حماس می‌ تواند قدرت عملیاتی و استراتژیک اسرائیل را نشان دهد، اما هیچ آسیبی به توانمندی های مبارزاتی مقاومت فلسطین وارد نمی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала