نتیجه نشست شورای امنیت درباره فلسطین چه خواهد بود؟

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Imagesشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
اشتراک
شورای امنیت سازمان ملل روز 18 ماه مه جلسه جدیدی درباره تحولات در فلسطین برگزار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به منابع دیپلماتیک در سازمان ملل گفتند که شورای امنیت امروز بار دیگر درباره درگیری‌ها در اراضی فلسطینی نشست برگزار می‌کند.

این نشست مشورتی به درخواست چین، تونس و نروژ و نیز پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. این جلسه با هدف تصویب بیانیه مشترک در مورد درگیری‌ها در نوار غزه برگزار می‌شود.

مرگ های بیشمار در ارتش آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
مرگ های بیشمار در ارتش آمریکا

جلسه امروز شورای امنیت پس از سه بار شکست این شورا در صدور بیانیه درباره فلسطین به دلیل کارشکنی‌های ایالات متحده برگزار می‌شود.

نیروهای اسرائیل از 10 ماه مه (دوشنبه هفته گذشته) حملات خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۸ فلسطینی شهید و یک هزار و ۲۳۵ دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای اسرائیلی ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران مناطق اسرائیل کرده است.

اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین در شامگاه ۱۰ مه بالا گرفت. از ابتدای تشدید درگیری ها، بیش از ۳۰۰۰ موشک از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل شلیک شده است که حدود ۱۲۱۰ موشک رهگیری شده است.

طبق آخرین اطلاعات، ۱۰ نفر در اسرائیل کشته شدند و حدود ۵۰ نفر به شدت زخمی شدند. اسرائیل همچنین صدها حمله در نوار غزه انجام داده است. تعداد فلسطینیان کشته شده در حملات هوایی اسرائیل به ۲۲۰ نفر رسیده است که ۵۸ کودک در این درگیری ها کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала