ساختمان هلال احمر در غزه مورد اصابت بمب های اسرائیل قرار گرفت

© Photo / Julius.kusumaساختمان هلال احمر در غزه مورد اصابت بمب های اسرائیل قرار گرفت
ساختمان هلال احمر در غزه مورد اصابت بمب های اسرائیل قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه قطر خبر از بمباران ساختمان دفتر هلال احمر در نوار غزه توسط نظامیان اسرائیلی داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه قطر در توییتر خود اعلام کرد ساختمان دفتر هلال احمر در نوار غزه بر اثر بمباران اسرائیل تخریب شده است که در این حادثه چندین کشته و زخمی وجود دارد.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد: "دولت قطر، بمباران نیروهای اشغالگر اسرائیلی به ساختمان هلال احمر در نوار محاصره شده غزه که منجر به کشته و زخمی شدن مردم شد را محکوم می کند".

مقامات قطر حمله به آژانس های بشردوستانه و دفاتر رسانه ای در غزه را "نقض آشکار قوانین بین المللی، هنجارها و ارزش های انسانی" خواندند و از جامعه جهانی خواسته اند این حمله را محکوم کرده و تلاش بیشتری برای پایان دادن به مجموعه جنایات اسرائیل در مناطق اشغالی، محافظت از افراد غیرنظامی، روزنامه نگاران و نیروهای امدادی بشر دوستانه داشته باشد.

ساختمان هلال احمر در غزه مورد اصابت بمب های اسرائیل قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
ساختمان هلال احمر در غزه مورد اصابت بمب های اسرائیل قرار گرفت

در عین حال وزارت خارجه قطر تأیید کرد که "قطر، بدون توجه به چیزی برای حمایت از آرمان عادلانه فلسطینی ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد."

تنش در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین در شامگاه 10 مه بالا گرفت. از ابتدای تنش، بیش از 3000 موشک از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل شلیک شده است که حدود 1210 موشک رهگیری شده است. طبق آخرین اطلاعات، 10 نفر در اسرائیل کشته شدند و حدود 50 نفر به شدت زخمی شدند. اسرائیل همچنین صدها حمله به نوار غزه انجام داده است. تعداد کشته شدگان فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل به 220 نفر رسیده است که 58 کودک کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала