بلینکن: آمریکا درصدد توقف خشونت میان اسرائیل و فلسطینیان است

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا، روز سه شنبه در سخنانی اظهار داشت: ایلات متحده به دنبال پایان دادن به خشونت ها میان فلسطینیان و اسرائیل است!

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، روز سه شنبه در سخنانی اظهار داشت: هدف واشنگتن همچنان جلوگیری از خشونت مداوم بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها در کمترین زمان ممکن است.

تحلیل گر عرب: اسرائیلی ها چمدان ها را بسته و عازم فرودگاه هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
تحلیل گر عرب: اسرائیلی ها چمدان ها را بسته و عازم فرودگاه هستند

این دیپلمات ارشد آمریکایی در ادامه افزود که وی در گفتگو با شرکای خود از اسرائیل، امارات، اردن، تونس، مراکش، بحرین و اتحادیه اروپا بر ضرورت پایان دادن به خشونت تأکید کرد.

وزیر امور خارجه امریکا، درباره مسدود کردن مکرر قطعنامه های اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد خشونت اسرائیل و فلسطین توسط واشنگتن ادعا کرد: ایالات متحده هرگز مانع دیپلماسی نشده است، بلکه برعکس - در این زمینه فعالانه کار می کند.

بلینکن قبلاً اظهار داشته که ایالات متحده "در پشت صحنه وضعیت" کار می کند تا خشونت هایی را که در ۱۰ مه بین دو طرف رخ داد، [زمانی که حماس صدها موشک به شهرهای جنوب اسرائیل و تل آویو شلیک کرد] پایان دهد.

در ۱۷ مه ایالات متحده در حمایت از اسرائیل مانع آخرین قطعنامه شد و پاسخ نظامی اسرائیل به حملات گروه های شبه نظامی در غزه را محکوم کرد و خواستار آتش بس شد.
هفته گذشته موج خشونت جدیدی بین تل آویو و گروه های شبه نظامی مستقر در نوار غزه بر سر سیاست های وضع شده توسط دولت اسرائیل در مورد فلسطینی ها آغاز شد.
در طول هفته، حماس و جهاد اسلامی بیش از ۳۰۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده اند، ارتش اسرائیل چندین مرکز حماس را مورد اصابت قرار داده و برخی از فرماندهان ارشد آن را کشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала