آیا روسیه ناوهواپیمابر جدیدی خواهد ساخت؟

© Sputnik / Press service of the Northern Fleet/Andrey Luzikناو هواپیمابر کوزنتسوف
ناو هواپیمابر کوزنتسوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
اشتراک
در آینده نزدیک، برنامه دولتی تسلیحات روسیه طرحریزی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پاسپلوف، عضو هیئت نظامی صنعتی کمیسیون فدراسیون روسیه و عضو هیئت دریایی وابسته به دولت روسیه اظهار داشت که کمیسیون نظامی –صنعتی روسیه در زمان طراحی و تهیه برنامه دولتی تسلیحات طی سالهای 2033-2024 موضوع ساخت ناو هواپیمابر جدید را بررسی خواهد کرد.

وی در ادامه گفت:« در آینده نزدیک موضوع ساخت ناوهواپیمابر جدید در برنامه دولتی تسلیحات روسیه به بحث گذاشته خواهد شد. در واقع نیروی دریایی روسیه نیاز به 3 ناوهواپیمابر دارد. طرح آن‌ها وجود دارد.

بهترین تسلیحات روسی از دیدگاه آمریکایی ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
بهترین تسلیحات روسی از دیدگاه آمریکایی ها

روسیه دارای بسیاری از وسایل و امکانات برای ساخت چنین ناوهایی است، اما روی بعضی از نکات باید بیشتر کار بشود. نیروگاه‌های هسته‌ای با ظرفیت موردنیاز تا بتوان سرعت لازم را تأمین کرد. سیستم پرواز و فرود نیز باید به‌روزرسانی شود. علاوه بر آن روسیه نیاز به طراحی جنگنده های ناوی دارد که بتوانند تسلیحات ضروری را حمل کنند».

ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف  Admiral Kuznetsov) ) یک کشتی ساخت اتحاد جماهیر شوروی است. اصلی‌ترین کار و مأموریت ناو کوزنتسوف، پشتیبانی زیردریایی‌های حامل موشک‌های استراتژیک قاره‌پیما و شناورهای سطحی و هواپیماهای گشت دریایی حامل موشک در ناوگان روسیه است.

این ناو در اصل برای حمایت از زیردریایی‌های دارای موشک راهبردی ساخته شده‌است، این ناو از سامانه ضد زیردریایی اوداو ۱ و ۶۰ راکت ضد زیر دریایی استفاده می‌کند. این سیستم توانایی دفاع از ناو را در برابر زیردریایی‌ها و سایر وسایل زیر آبی را دارد. برد اوداو_۱ در حدود ۳۰۰۰ متر و عمق درگیری آن با زیردریایی‌ها ۶۰۰ متر می‌باشد. پیشرانه ناو کوزنتسوف غیر اتمی است و دارای ۸ دیگ بخار و ۴ توربین بخار است که هر کدام نیروی برابر با ۵۰۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کنند و ۴ محور انتقال نیرو و ۴ پروانه را دارا می‌باشد. این ناو با بیشترین سرعت یعنی ۲۹ گره (۵۴ کیلومتر در ساعت) داری بردی معادل ۳۸۰۰ مایل می‌باشد، اما با سرعت ۱۸ گره (۳۳ کیلومتر در ساعت) برد عملیاتیش به ۷۵۰۰ مایل افزایش می‌یابد.

طول این ناو: ۳۰۶٫۴۵ متر، پهنا: ۷۳ متر، ارتفاع: بلندترین نقطه ۶۴ متر، موتور آن، ۸ دیگ بخار که با سوخت مازوت کار می‌کنند و متصل به ۴ توربین گازی هستند مجموعاً به قدرت ۲۰۰ هزار اسب بخار می‌رسد.

این ناو م یتواند ۴۱ تا ۵۲ فروند هواگرد می‌تواند با خود حمل کند، سوخو-۳۳: ۱۴ فروند، میگ-۲۹ کا یو، بی: ۲۰ تا ۴ فروند، فلانکر: ۲۰ فروند، سوخو-۲۵: ۴ فروند، بالگردها: ۴ فروند KA-27LD32 و ۱۸ فروند KA-27PL و ۲ فروند KA 27P.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала