در ایران پس از ضرب و شتم خبرنگار، انگشت دست او را شکستند+عکس

© Photo / فائضه مومنیدر ایران پس از ضرب و شتم خبرنگار، انگشت دست او را شکستند+عکس
در ایران پس از ضرب و شتم خبرنگار، انگشت دست او را شکستند+عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
اشتراک
خبرنگاری در ایران که در حال تهیه گزارش از فرآیند واکسیناسیون کرونا در یکی از مجموعه ها بود با ضرب و شتم حراست مواجه و دچار شکستگی شدید در ناحیه دست شد.

به گزارش اسپوتنیک، فائزه مومنی، خبرنگار یکی از رسانه‌های کشور که برای تهیه گزارش از فرآیند واکسیناسیون کرونا به مجموعه ورزشی ساعی مراجعه کرده‌ بود با برخورد خشن حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مواجه شد و آسیب جدی دید.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره این اتفاق توضیح داد: دیروز صبح (27 اردیبهشت) برای تهیه گزارش به مجموعه ورزشی ساعی واقع در میدان سپاه مراجعه کردم تا از جریان واکسیناسیون افراد 75 سال به بالا گزارش تهیه کنم. رویکرد ما هم در تهیه این گزارش بازتاب مشکلات کادر درمان برای تزریق این واکسنها بود تا منعکس‌کننده مشکلات آنها باشیم.

مومنی افزود: وقتی به مجموعه وارد شدم با خانم دکتر سلیمانی صحبت کردم و او موافقت کرد همچنین با سایر افرادی که مشغول واکسیناسیون بودند صحبت و اصل امانت‌داری را هم رعایت می‌کردم؛ در تمام این مصاحبه‌ها هم کارت خبرنگاری خود را به افراد نشان می‌دادم تا هویت من برایشان مشخص باشد.

این خبرنگار تصریح کرد: بعد از اتمام کار، زمانی که قصد خروج از مجموعه را داشتم، حراست مانع از خروج من شد و از من خواست تلفن همراه خودم را که حاوی اطلاعات شخصیم بود در اختیارشان بگذارم! همچنین از من خواستند صوت مصاحبه‌هایی که گرفته‌ام را پاک کنم که من با این درخواست مخالفت کردم.

​مومنی ادامه داد: حراست به من گفت که تو به صورت غیرمجاز در مجموعه حاضر شده‌ای که من این موضوع را رد کردم و گفتم برای تهیه این گزارش با مشاور وزیر بهداشت و درمان هماهنگی شده‌ است؛ من هم به عنوان یک خبرنگار در مکان عمومی حاضر شده‌ام و افرادی که با من مصاحبه کرده‌اند خودشان تمایل به گفت‌وگو داشته‌اند همچنین من یک ساعت و نیم است که در مجموعه حضور دارم و مشغول مصاحبه و تهیه گزارش هستم.

وی افزود: بعد از اینکه تلفن همراهم را در اختیارشان نگذاشتم، یکی از نیروهای حراست با من درگیر شد و هر چه من خواهش کردم که به من دست نزند، توجه نکرد، در نهایت دست مرا گرفت و انگشت من را شکست! بعد هم کیف من را گرفت و با خود برد؛ من هم در حالی که انگشتم شکسته بود و کیفم را هم برده بودند اجازه خارج شدن از مجموعه به من نمی‌دادند، هر چه گفتم انگشتم شکسته توجهی نکردند! تا اینکه مجبور شدم با مدیران خود تماس بگیرم و هم مدیران خودم و هم آقای وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت پیگیر ماجرا شدند؛ در نهایت با دخالت پلیس توانستم کیف خود را پس بگیرم و بعد از یک ساعت به بیمارستان رفتم که مشخص شد دچار شکستگی حاد انگشت شده‌ام.

این خبرنگار گفت: دکتر من در بیمارستان به من گفت که این شکستگی بسیار خطرناک است و همانجا باید عمل شوم. شب گذشته هم عمل شدم و در انگشت من پین گذاشتند. من برای شکایت از این فرد هیچ اطلاعاتی نداشتم و بعدا متوجه شدم که او مامور حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است؛ در آن زمان هم بازرسان وزارت بهداشت هیچ کمکی نکردند و انگار نه انگار که چنین اتفاقی در آنجا رخ داده‌ است!

مومنی بیان کرد: حالا من هم شکایت کرده‌ام و منتظر پیگیری قضایی این اتفاق هستم؛ دکترم هم گفته بعد از این اتفاق انگشت شما دچار محدودیت‌های حرکتی می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала