آتش سوزی گسترده در یک برج مسکونی در تهران+ویدئو

© Photo / Soheil Ghanbarzadehآتش سوزی گسترده در یک برج مسکونی در تهران+ویدئو
آتش سوزی گسترده در یک برج مسکونی در تهران+ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
اشتراک
یک ساختمان مسکونی واقع در بزرگراه شهید همت تهران دچار آتش سوری گسترده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی تهران، با اعلام خبر آتش‌ سوزی گسترده در یک برج مسکونی در بزرگراه شهید همت اظهار کرد: ساعت ۱۲:۱۴ امروز (۲۸ اردیبهشت) یک مورد آتش‌سوزی گسترده در یک برج مسکونی در بزرگراه شهید همت به سمت غرب، ابتدای جاده وردیج به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که با توجه به حساسیت بسیار بالای آتش‌ سوزی بر برجهای مسکونی و امکان تجمع، در لحظات اولیه، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌ نشانی تهران به‌ سرعت آتش‌ نشانان پنج ایستگاه آتش‌نشانی را به همراه چندین دستگاه تانکر آب، نردبانهای هیدرولیکی و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه محل حادثه یک برج ۱۰ طبقه ۶۰ واحدی بود، افزود: در هر طبقه این برج، ۶ واحد مسکونی وجود داشت.وی تصریح کرد: در طبقه هشتم این برج مسکونی یک واحد حدوداً ۱۲۰ متری کاملاً شعله‌ور شده به نحوی که شعله‌ها به بیرون زبانه می‌کشید.ملکی ادامه داد: آثار سوختگی، شکستگی و ذوب شدن در و پنجره‌ها حتی از بیرون کاملاً هویدا و آتش به بخشهایی از واحدهای مجاور سرایت کرده بود.

ملکی گفت: تعداد زیادی از ساکنان در آن وضعیت بسیار ناایمن در واحدهای خود محبوس بودند همچنین دود بسیار غلیظ و متراکم طبقات بالایی مخصوصاً پنجم و ششم را کاملاً فرا گرفته و نفوذ به آن بخشها بسیار سخت بود.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌ نشانان به هر طریق ممکن خود را به کانون آتش‌سوزی رساندند همچنین تعدادی از ساکنان در لحظات اولیه آتش‌سوزی خود را به خارج از برج مسکونی رسانده بودند.

ملکی افزود: آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی بسیار مناسب به چندین گروه تقسیم شدند و هم از طریق نفوذ به ساختمان و هم با بهره‌گیری از نردبان هیدرولیکی عملیات خود را آغاز کردند.

سخنگوی آتش‌ نشانی تهران با بیان اینکه هر طبقه با مدیریت یک فرمانده جست‌ و جو شد، بیان کرد: آتش‌ نشانان به دنبال افراد محبوس شده پرداختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала