ایران دومین محموله واکسن کووید-۱۹ خریداری‌شده از طریق سازوکار کوواکس را دریافت کرد

© Photo / Shiva Abshenasخریداری واکسن از طریق کواکس توسط ایران
خریداری واکسن از طریق کواکس توسط ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
اشتراک
دومین محموله از واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا به تعداد یک میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار دوز (۱,۴۵۲,۰۰۰) از طریق کوواکس به ایران تحویل داده شد.

به گزارش اسپوتنیک، جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در سازوکار کوواکس، با استفاده از منابع مالی خود، روز 17 ماه مه ( دوشنبه)  دومین محموله از واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا را به تعداد یک میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار دوز (۱,۴۵۲,۰۰۰) از طریق کوواکس دریافت کرد.
کوواکس سازوکاری به مدیریت مشترک «ائتلاف برای نوآوری در حوزه آمادگی برای اپیدمی» (CEPI)، «اتحاد جهانی برای واکسن و ایمن‌سازی» (GAVI) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) است که در آن صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نقش کلیدی در ارسال واکسن برعهده دارد.

© Photo / Shiva Abshenasایران دومین محموله واکسن کووید-۱۹ خریداری‌شده از طریق سازوکار کوواکس را دریافت کرد
ایران دومین محموله واکسن کووید-۱۹ خریداری‌شده از طریق سازوکار کوواکس را دریافت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
ایران دومین محموله واکسن کووید-۱۹ خریداری‌شده از طریق سازوکار کوواکس را دریافت کرد

محموله مذکور دومین اقدام ارسالی کوواکس به ایران محسوب می‌شود و یونیسف محموله‌های بعدی از سهم واکسن تخصیص داده شده به ایران را در همکاری نزدیک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آینده تحویل خواهد داد.
محموله واکسن‌ آسترازنکای ارسالی به ایران، که در شرکت کاتالانت آنانی ایتالیا (Catalent Anagni) ساخته شده‌ است، شامگاه روزیکشنبه ۲۶ اردیبهشت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و در حضور تیم‌های فنی یونیسف و سازمان جهانی بهداشت، تحویل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

با حمایت یونیسف به عنوان ارسال کننده واکسن در سازوکار کوواکس، جمهوری اسلامی ایران اولین محموله واکسن آسترازنکا تولید کره جنوبی را، شامل ۷۰۰,۸۰۰ (هفتصد هزار و هشتصد) دوز، در تاریخ شانزدهم فروردین ماه سال جاری دریافت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала