کاریکاتوری در مورد تبعیض استفاده از شناسنامه بین مردم و مسئولین +عکس

CC BY 4.0 / IRNA / شناسنامه
شناسنامه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
اشتراک
کاریکاتور پیام پورفلاح در رابطه با تبعیض استفاده از شناسنامه مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، پیام پورفلاح کاریکاتوریست ایرانی با ارائه کاریکاتوری، در پستی به تبعیض استفاده از شناسنامه بین مردم و مسئولین اشاره کرد و نوشت: «حتی در استفاده از شناسنامه هم فرق و تبعیض زیادی بین مردم و مسئولین وجود دارد.
کاندیداها با شعار خدمت و رونق اقتصادی اما با سودای قدرت می‌آیند و مردمی که روز به روز از رفاه و عدالت دورتر می‌شوند....»

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от پیام پورفلاح|Payam Pourfallah (@payam_pourfallah)

کاربران بسیاری به این کاریکاتور که تصویری از دو مرد که یکی مردم عادی و دیگری فرد با مسئولیت شغلی بالا را نشان می‌دهد و هر یک برای استفاده از شناسنامه در موقعیت‌های متفاوت آن را در دست دارند واکنش نشان می‌دهند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آخرین خبر (@akharinkhabar)

این کاربران عنوان می‌کنند این حقیقت است که مردم عادی برای گرفتن یک وام، علاوه بر شناسنامه ده‌ها مورد دیگر را نیز باید تهیه کنند اما برای یک فرد یا مسئول که قصد دارد کاندیدای ریاست جمهوری کشوری شود تنها به شناسنامه و دو قطعه عکس اکتفا می‌شود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آخرین خبر (@akharinkhabar)

کاربران ضمن تحسین هنر و خلاقیت این کاریکاتوریست جوان، عنوان می‌کنند زندگی بسیاری از مردم ایران طنز تلخی شده است که آن را می‌توان در قالب همین کاریکاتورها دید. جمعی از کاربران به سخت بودن شرایط وام گرفتن اشاره می‌کنند و مدارکی بسیاری را که برای وام مورد نیاز است را نام می‌برند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от بورا پرس | BuraPress (@burapress)

گروهی از کاربران نیز با کنایه و تمسخر عنوان می‌کنند تصاویر منتشر شده از داوطلبینی که برای ثبت‌نام در انتخابات ۱۴۰۰ حاضر شده‌اند نشان می‌دهد همه آنها خوشحال هستند و با شناسنامه المثنی و شناسنامه‌‌های پاسپورتی جدید لبخند می‌زنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала