چین از چه ابزاری برای تهدید امنیت ملی آمریکا استفاده می‌کند؟

© REUTERS / China Dailyپرتاب سنگین‌ترین ماهواره‌ در تاریخ چین
پرتاب سنگین‌ترین ماهواره‌ در تاریخ چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
اشتراک
هدف چین از ساخت ایستگاه فضایی دستیابی به مزایای نظامی و اقتصادی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای « olhardigital»، هدف چین از ساخت ایستگاه فضایی دستیابی به مزایای نظامی و اقتصادی است که آمریکا با رهبری صنعت فضایی جهان به دست آورده است. همچنین این اقدام بخشی از تلاش وسیع‌تر چین برای به خطر انداختن امنیت آمریکا است.

پرسوناژ های جنگ ستارگان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
گزارش و تحلیل
جنگ ستارگان دیگر یک فیلم نیست

در بخشی از گزارش «ارزیابی سالانه تهدید توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا» که ماه گذشته منتشر شده،  آمده است: «ارتش آزادی بخش خلق چین همچنان به یکپارچه سازی ماهواره‌های شناسایی، مکان یابی، ناوبری و PNT و ماهواره‌های ارتباطاتی با تسلیحات و سیستم‌های دستور و کنترل، ادامه می‌دهد تا مزیت اطلاعاتی ارتش آمریکا را کاهش دهد.

چین آماده است تا با به کارگیری اسلحه‌های فضایی، ماهواره‌های آمریکا را هدف بگیرد. در بخش دیگری از گزارش در این باره نوشته شده است: پکن همچنان به آموزش عناصر ارتش فضایی خود ادامه می‌دهد و سلاح‌های ضد ماهواره‌ای مستقر در زمین و فضا (ASAT) می‌سازد.

چین در حال حاضر موشک‌های ASAT ساخته که هدف آن نابود کردن ماهواره‌ها در مدار زمین است. همچنین این کشور لیزرهای زمینیASAT ساخته که هدف احتمالی آنها کور کردن یا خسارت زدن به حسگرها در ماهواره‌های مستقر در مدار زمین است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала