اعلام آماداگی مسکو برای سازماندهی گفتگوهای مستقیم اسرائیل و فلسطین

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام آماداگی مسکو برای سازماندهی گفتگوهای مستقیم اسرائیل و فلسطین
اعلام آماداگی مسکو برای سازماندهی گفتگوهای مستقیم اسرائیل و فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
اشتراک
لاوروف: مسکو آماده تسهیل و سازماندهی مذاکرات مستقیم اسرائیل و فلسطین در فدراسیون روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای سازماندهی گفتگوی مستقیم بین اسرائیل و فلسطین خبر داد.

وی گفت: " مسکو آماده کمک به سازماندهی گفتگوهای مستقیم بین اسرائیل و فلسطین در روسیه است."

لاوروف در نشست خبری گفت: " اکنون همه چیز به مذاکره طرفین و حسن نیت آنها بستگی دارد. ما همه کارها را انجام خواهیم داد تا به آنها کمک کنیم توافقاتی برای آرام کردن برهه پرتنش و بسیار خطرناک درگیری و رسیدن به آرامش سریع را آغاز کنند."

وی افزود: " برای شروع مذاکرات مستقیم، لازم است خشونت از همه طرف متوقف شود." وی خاطرنشان کرد که تنها از طریق آنها امکان ایجاد توافق در مورد ایجاد کشور فلسطین وجود دارد که در کنار یکدیگر در صلح و امنیت با اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه زندگی کند.

وی یادآور شد که برای چندین سال، از جمله به درخواست طرف اسرائیلی، روسیه آماده بود تا مذاکرات مستقیم بین رهبران اسرائیل و فلسطین را در خاک خود ترتیب دهد.

تنش در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین در شامگاه 10 مه بالا گرفت. از ابتدای تنش بیش از 3000 موشک از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل شلیک شده است که حدود 1210 موشک رهگیری شده است. طبق آخرین اطلاعات، 10 نفر در اسرائیل کشته شدند، حدود 50 نفر به شدت زخمی شدند. اسرائیل همچنین صدها حمله به نوار غزه انجام داده است. تعداد فلسطینیان کشته شده در حملات هوایی اسرائیل به 220 نفر رسیده است که 58 کودک در آن کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала