از اول پاییز تولید ماهیانه 6 تا 7 میلیون دوز واکسن در انستیتو پاستور

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / M.Hasan Zarifmanesh / واکسن ایرانی کوو پارس علیه کرونا
واکسن ایرانی کوو پارس علیه کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
اشتراک
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران بیان داشت که اگر کرونا نبود شاید در هیچ برهه زمانی انتظار تسریع فرایند تولید واکسن در کشور را نداشتیم.

به گزارش اسپوتنیک، احسان مصطفوی در هجدهمین وبینار عصرانه داغ سلامت، با موضوع تولید داخلی واکسن کووید ۱۹؛ راه های طی شده و پیش رو که عصر روز دوشنبه برگزار شد، بیان داشت: براساس هدف گذاری انجام شده تا آخر تابستان ماهیانه چهار میلیون دوز واکسن و از اول پاییز ماهیانه ۶ تا ۷ میلیون دوز واکسن تولید خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد که در دل تهدید کرونا فرصتی برای کشور ایجاد شد تا بسیاری از راه های توسعه زیرساخت های واکسن در این فرصت تسریع شود و افزود: خوشبین هستیم با کنترل کرونا، با پلتفرمی که به انستیتو پاستور منتقل شده بتوانیم سایر واکسن ها را نیز تولید کنیم.

این اپیدمولوژیست در مورد چالش ها در مسیر تولید واکسن داخلی تاکید کرد: اگر کرونا نبود شاید انتظار نداشتیم در هیچ برهه زمانی فرایند و مسیر تولید واکسن اینقدر تسریع شود. برخی از زیرساخت های تولید واکسن قابلیت تولید داخلی را دارد و برخی نیازمند واردات است، اما به طور کلی خیلی از زیرساخت های تولید واکسن نیاز به حمایت در بالاترین سطوح کشور را دارد و به طور کلی وقتی با چالش ملی مواجه هستیم انتظار داریم همه متولیان امر مسیر رفع مشکلات را تسریع کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران هدف گذاری این مجموعه را رسیدن به تولید ماهیانه ۶ تا ۷ میلیون دوز واکسن در کشور تا ۳ تا ۴ ماه آینده اعلام کرد و گفت: انستیتو پاستور نیز برای تولید واکسن نیروی انسانی خود را تقویت کرد و تصمیمات استراتژیکی نیز در سطوح مختف کشور برای کمک به این مجموعه گرفته شد که به تحقق اهداف پیش بینی شده کمک می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала