گفتگوی تلفنی روحانی و اردوغان با محوریت فلسطین

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / گفتگوی تلفنی روحانی و اردوغان با محوریت فلسطین
گفتگوی تلفنی روحانی و اردوغان با محوریت فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2021
اشتراک
روسای جمهور ترکیه و ایران ضمن محکوم کردن اقدامات اسرائیل خواستار تصمیم مناسبی برای پایان دادن به حملات شدند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود، ضمن تبریک عید سعید فطر به دولت و مردم این کشور، بیان داشت: کشورهای اسلامی به ویژه ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه باید با همکاری و تشریک مساعی از همه توان موجود از جمله ظرفیت نهادهای بین‌ المللی مانند سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه اروپا درباره وضعیت فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2021
برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه اروپا درباره وضعیت فلسطین

روحانی همچنین ضرورت اشتراک مواضع و تقویت همکاری‌ های تهران – آنکارا برای حل و فصل بحران‌ های منطقه‌ ای از جمله سوریه و یمن را مورد تاکید قرار داد و افزود: تداوم این همکاری‌ ها در قالب گفتگوهای روند آستانه می‌ تواند به تسریع در حل و فصل بحران‌ ها کمک کند.

رجب طیب اردوغان تاکید کرد: جامعه بین‌ المللی باید در برابر این حملات گستاخانه واکنش قوی و بازدارنده از خود نشان دهد و ضروری است که جهان اسلام در این زمینه از حق و عمل مشترک پیروی کند.

اردوغان با اشاره به برگزاری نشست فوق‌ العاده امروز کمیته اجرایی سازمان کنفرانس اسلامی در این زمینه، ابراز امیدواری کرد که تصمیم مناسبی در این نشست برای پایان دادن به این جنایات و کشتار بی‌ رحمانه اتخاذ شود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به برگزاری نشست اخیر کمیسیون مشترک همکاری‌ های اقتصادی دو کشور، بر تقویت و تعمیق مناسبات اقتصادی و تجاری ترکیه و ایران به عنوان دو کشور دوست و همسایه تاکید و ابراز امیداری کرد که نشست همکاری‌ های راهبردی دو کشور نیز برای توسعه همکاری‌ ها در آینده نزدیک برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала