ناتو در حال رزمایش برای تمرین حمله به روسیه و بلاروس است

© AP Photo / Gero Breloerناتو در حال رزمایش برای تمرین حمله به روسیه و بلاروس است
ناتو در حال رزمایش برای تمرین حمله به روسیه و بلاروس است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2021
اشتراک
با توجه به گسترش رزمایش های ناتو، هواپیماهای بمب افکن راهبردی ناتو به احتمال زیاد گزینه هایی را برای تمرین حمله هوایی به بلاروس و روسیه انجام می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کورول معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس در گزارشی گفت: در طول پروازهای نمایشی، هواپیماهای بمب افکن راهبردی ناتو به احتمال زیاد گزینه هایی را برای حمله به بلاروس و روسیه تمرین می کند.

واکنش ناتو در صورت وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین چگونه خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2021
واکنش ناتو در صورت وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین چگونه خواهد بود؟

ایگور کورول روز یکشنبه گفت: "متأسفانه، پروازهای نمایشی هواپیماهای بمب افکن راهبردی ناتو، یعنی ایالات متحده آمریکا بیشتر شده است. در سال جاری، 9 پرواز از این دست در کنار مرزهای ما انجام شده است و با درجه بالایی از احتمال می توان گفت، که در جریان این پروازهای نمایشی از جمله، گزینه های حمله به روسیه و بلاروس در حال بررسی است."

به گفته معاون اول رئیس ستاد کل بلاروس، هر هفته کشور بلاروس بیش از 30 پرواز مختلف هواپیماهای شناسایی کشورهای ناتو را ثبت می کند.

پیش از این، جان روسوماندو در مجله آمریکایی نشنال اینترست در مقاله ای می نویسد که در صورت وقوع جنگ دو ارتش بلاروس و روسیه بر اراضی تحت کنترل ناتو در طول مرزها مسلط خواهند شد و نیروهای ناتو به دو قسمت تقسیم خواهند شد که منجر به قطع ارتباط مراکز لجستیکی می ‌شود که لهستان و لیتوانی را به هم مرتبط می ‌کنند.

نویسنده به آمریکا پیشنهاد داده با جایگزین کردن تسلیحات جدید به جای تسلیحات قدیمی طبق معیارهای ناتو به کمک لهستان بشتابد، مضافا این ‌که  ناتو باید خطوط امدادرسانی که قبل از پایان جنگ سرد در اروپای غربی وجود داشت، دوباره احیا کند.

این در حالی است که مسکو بارها و بارها تاکید کرده روسیه قصد جنگ با کشورهای دیگر را ندارد و در عین حال طرف روس فعالیت‌ های نظامی رو به فزونی آمریکا و بلوک ناتو در مرزهایش را زیر نظر دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала