روسیه پیشنهاد کرد مذاکرات اسرائیل و فلسطین در مسکو برگزار شود

© Sputnik / Natalia Seliverstova پارلمان روسیه
 پارلمان روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2021
اشتراک
رئیس کمیته دومای کشوری روسیه: مسکو برای برگزاری مذاکرات حل و فصل درگیری فلسطین –اسرائیل ابراز آمادگی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته دومای کشوری در امور بین‌الملل، اعلام کرد که روسیه آماده است مذاکرات حل و فصل درگیری فلسطین –اسرائیل در مسکو برگزار شود.

وی در ادامه افزود:« ما همچنین پیشنهاد می کنیم یک نشست « 4 نفره» در چارچوب کشورهای خاورمیانه برگزار شود – با شرکت اسرائیل، فلسطین و آن کشورهای عربی که با اسرائیل مناسبات دیپلماتیک برقرار کرده‌اند – مصر و اردن، امارات متحده عربی و عربستان سعودی.

معاون دومای روسیه: ازبکستان و تاجیکستان نیروهای آمریکایی را نمی پذیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
معاون دومای روسیه: ازبکستان و تاجیکستان نیروهای آمریکایی را نمی پذیرند

پارلمان روسیه هر روز در ارتباط با همکاران خود از دیگر طرف های درگیر است. اما این فقط پیشنهادی است که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. به عقیده من باید هر چه زودتر این مذاکرات برگزار شود».

گفتنی است تنش در مرز غزه با فلسطین طی روز های اخیر افزایش یافته و با حملات راکتی نیروهای مقاومت از یکسو و حملات هوایی و توپخانه ای ارتش اسرائیل از سوی دیگر همراه بوده است.

ارتش اسرائیل در ادامه حملات سنگین هوایی خود ده‌ها هدف در نوار غزه را بمباران کرد. از سویی گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی نیز ده‌ها شهر و شهرک اسرائیلی را در این روز هدف راکت‌های خود قرار دادند.

اوایل روز 15 مه (شنبه) مشخص شد که طی چهار روز گذشته در نوار غزه در نتیجه گلوله باران اسرائیل بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، بر اثر حملات اسرائیل به غزه، ۱۲۲ تن از جمله ۳۱ کودک و ۲۰ زن کشته و بیش از ۹۰۰ تن نیز زخمی شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала