نامه ژنرال‌های آمریکایی بازنشسته علیه بایدن

© REUTERS / Jonathan Ernstنامه ژنرال‌های آمریکایی بازنشسته علیه بایدن
نامه ژنرال‌های آمریکایی بازنشسته علیه بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
اشتراک
بیش از ۱۲۰ ژنرال و آدمیرال آمریکایی بازنشسته در نامه‌ای سرگشاده تاکید کردند که جو بایدن به صورت مشروع به عنوان رئیس جمهور انتخاب نشده است و صلاحیت او برای این مقام را زیر سوال بردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در این نامه که ۱۲۴ عضو بازنشسته نیروهای مسلح تحت عنوان "افسران پرچم‌دار برای آمریکا" امضا کرده‌اند، آمده است که آمریکا "در معرض خطر جدی قرار دارد و به سمت سوسیالیسم و یک نوع مارکسیسم با دولت خودکامه حرکت کرده است."

بایدن چند دستور اجرایی ترامپ را لغو کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
بایدن چند دستور اجرایی دیگر ترامپ را هم لغو کرد

در نامه این رهبران نظامی بازنشسته آمریکا آمده است: بدون انتخابات منصفانه و صادقانه که دقیقا خواست مردم را نشان دهد، جمهوری قانون اساسی ما شکست خورده است. اف‌بی‌آی و دیوان عالی تخلفات را در ۲۰۲۰ نادیده گرفتند.

این گروه همچنین "وضعیت فیزیکی و روانی فرمانده کل قوا" را زیر سوال برده و گفتند که سوالاتی درباره اینکه چه کسی رهبری را به دست دارد، ایجاد شده است. آنها به وضعیت مرز جنوبی، توافق هسته‌ای ایران، آزادی بیان و چین هم اشاره کردند.

نامه مذکور علیه بایدن چند روز پس از آن منتشر میشود که سربازان فرانسوی با انتشار نامه سرگشاده خودشان امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را به "تسلیم شدن" مقابل "افراط گرایی اسلامی" متهم کردند.

این امضاکنندگان آمریکایی که اکثرا دو دهه است بازنشسته شده‌اند، گفتند که امروز سربازان به عنوان "مهره‌های سیاسی" مورد استفاده قرار می‌گیرند و هزاران نیرو در اطراف ساختمان کنگره آمریکا مستقر شده و در اطراف حصارهایی که برای مقابله با "یک تهدید غیرموجود" است، گشت‌زنی می‌کنند.

یکی از امضاکنندگان، ژنرال دونالد بولدک است که برای انتخابات سنا در نیوهمپشایر در سال آینده نامزد شده است. در این نامه آمده است: ما در حال مبارزه برای بقای خودمان به عنوان یک جمهوری قانون اساسی هستیم که از زمان تاسیس ما در ۱۷۷۶ هیچ وقت اینگونه نبوده است. درگیری میان حامیان سوسیالیسم و مارکسیسم مقابل حامیان آزادی و استقلال قانون اساسی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала