برخورد شدید با استخراج‌کنندگان ارز مجازی خانگی در ایران

© Photo / IRNAبرخورد شدید با استخراج‌کنندگان ارز مجازی خانگی در ایران
برخورد شدید با استخراج‌کنندگان ارز مجازی خانگی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
اشتراک
بنا به اعلام سخنگوی صنعت برق ایران، استخراج‌کنندگان ارز مجازی خانگی در این کشور به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران اظهار داشت: استخراج کنندگان خانگی ارزهای مجازی به دلیل خسارتی که به شبکه برق وارد می کنند علاوه بر پرداخت جریمه بایدخسارات وارده به شبکه را هم پرداخت کنند.

بازداشت ۴ دلال بزرگ ارز در فضای مجازی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2020
بازداشت ۴ دلال بزرگ ارز در فضای مجازی ایران

رجبی مشهدی تصریح کرد: امسال تامین برق با دو مسئله کاهش تولید نیروگاه های برق آبی به دلیل کاهش بارش ها و استخراج خانگی ارزهای مجازی درگیر است. تلاش می شود با جایگزینی نیروگاه های حرارتی و سایر روش ها، کمبود تولید برق نیروگاه های برق آبی جبران شود. استخراج کنندگان غیرمجازخانگی رمزارزها به دلیل خسارتی که به شبکه برق و ترانس های محلی وارد می کنندتامین برق را با مشکل همراه می کنند.

وی افزود: ادامه فعالیت این استخراج کنندگان به طور قطع کار برق رسانی را با مشکلات بیشتری روبرو خواهد کرد و به دلیل خسارتی که وارد می کنند احتمال خاموشی وجود دارد. پیش بینی می شود که حدود ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت استخراج کنندگان رمزارز در کشور باشد که یک هزار و ۲۰۰ مگاوات اینها غیرمجاز هستند.

سخنگوی صنعت برق ایران بیان داشت: اگر این نوع استخراج کنندگان ارز مجازی شناسایی شوند علاوه بر اخذ جریمه و دریافت خسارتی که به شبکه وارد کرده اند به مراجع قضایی برای برخوردهای شدیدتر معرفی خواهند شد. توصیه می شود این نوع استخراج کنندگان رمز ارز برای جلوگیری از بروزخاموشی دستگاه های خود را خاموش کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала