بخت‌آزمایی یک میلیون دلاری برای تشویق مردم به زدن واکسن کرونا +عکس

© REUTERS / Dado Ruvicکانادا استفاده از واکسن "جانسون اند جانسون" علیه کرونا را متوقف کرد
کانادا استفاده از واکسن جانسون اند جانسون علیه کرونا را متوقف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
اشتراک
جایزه هفتگی یک میلیون دلاری و بورسیه‌های دانشگاهی برای تشویق مردم به زدن واکسن کووید ۱۹ در ایالت اوهایو آمریکا‌.

به گزارش اسپوتنیک، مایک دی‌واین، فرماندار اوهایو روز چهارشنبه از یک سیستم بخت‌آزمایی با جایزه هفتگی یک میلیون دلاری و بورسیه‌های دانشگاهی رونمایی کرد تا مردم برای تزریق واکسن کووید-۱۹ تشویق شوند.
وی تصریح کرد از روز ۲۶ مه هر چهارشنبه به مدت پنج هفته طی قرعه‌کشی جایزه یک میلیون دلاری به پنج بزرگسالی که حداقل یک دُز واکسن را تزریق کرده باشد اعطا می‌شود. این ایالت همچنین طی قرعه‌کشی دیگری پنج بورسیه تحصیلی کامل چهار ساله در یکی از دانشگاه‌های دولتی اوهایو را به افراد واکسینه شده زیر ۱۸ سال می‌دهد. این بورسیه شامل شهریه، هزینه محل اقامت و کتاب می‌شود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от euronews persian (@euronews_persian)

وی عنوان کرد: «این جوایز از طریق بودجه‌های موجود دولت فدرال در زمینه کمک به بیماری همه‌گیری کرونا تامین می‌شود.» با این حال امیلیا سایکس، نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا استفاده از بودجه فدرال در این زمینه را زیر سوال برد و گفت: «استفاده از میلیون‌ها دلار در صندوق رفاهی برای قرعه‌کشی سواستفاده بزرگی از بودجه‌ای است که می‌تواند پاسخگوی بحران جاری باشد.» اما فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت گفت: «می‌دانم که برخی ممکن است بگویند دی‌واین، تو دیوانه‌ای! ایده قرعه‌کشی یک میلیون دلاری هدر دادن پول است. اما چیزی که بیشتر از همه هدر می‌رود جان انسان‌هایی است که از کووید-۱۹ می‌میرند در حالیکه واکسن به راحتی در دسترس است.»
کاخ سفید و وزارت خزانه‌داری آمریکا هیچ واکنشی تاکنون نسبت به این ایده نشان نداده‌اند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от دکتر کیوان میرهادی (@_dr.kay_)

کاربران بسیاری از اینکه به روزهای بدون ماسک و زندگی عادی نزدیک می‌شوند ابراز خوشحالی می‌کنند و امیدوارند مردم سراسر جهان از ویروس منحوس کرونا رهایی یابند و این اتفاق را جشن بگیرند. برخی از کاربران تشویق را امری موثر می‌دانند اما معتقدند مسئولین هر کشوری برای اطمینان خاطر بخشیدن به مردمانشان باید اعتماد ایجاد کنند نه اینکه جایزه درنظر بگیرند‌.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от گویا کانادا Gooya Canada 🇨🇦 (@gooya.canada)

جمعی از کاربران ایرانی نیز عنوان می‌کنند ای کاش مردم ایران واکسینه شوند بدون هیچ تشویقی. گروهی از کاربران هم عنوان می‌کنند به واکسن‌های ساخته شده اعتمادی نیست و هرگز واکسن کرونا را نخواهند زد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала