آب انتقالی امروز به شهر یزد ایران می‌رسد

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / آب انتقالی امروز به شهر یزد ایران می‌رسد
آب انتقالی امروز به شهر یزد ایران می‌رسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
اشتراک
مدیرعامل شرکت آب منطقه یزد با اشاره به اینکه اصلاح و ترمیم خط انتقال آب به یزد انجام شده، اعلام کرد حدود ۸ تا ۱۰ ساعت دیگر آب انتقالی به یزد می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم، یزد از دیرباز تاکنون به منطقه‌ای با اقلیم جغرافیایی کویری و گرم و خشک شناخته می‌شود و بحث آب برای این منطقه موضوعی حیاتی و حساس است.

نخستین خط انتقال آب به یزد هم از سرچشمه‌های زاینده‌رود به استان یزد انجام شد؛ پروژه‌ای که هنوز هم منتقدانی به مسیر خط انتقال آب به استان دارد.

زاینده رود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2021
مجله "نیچر" از خشکسالی گسترده و از دست رفتن منابع آب و غذا در ایران خبر داد

به هر ترتیب این خط انتقال برای مردم استان یزد انجام شد و با وجودی که با تمام ظرفیت خط، آب را به یزد منتقل نمی‌کند اما نقش بسیار مهمی در تأمین آب شرب مردم یزد دارد.

محمدمهدی جوادیان زاده با اشاره به تخریب و قطع جریان آب انتقالی در روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پس از آن که روز گذشته پنج حوضچه آب انتقالی به یزد مورد تعرض عده‌ای قرار گرفت، دریچه بتونی و شیرآلات داخل تخریب شده بود.

وی گفت: دو حوضچه به شدت نشتی داشت که مجبور شدیم شب گذشته جریان انتقال آب را قطع کنیم، تیم‌های ترمیم اعزام شدند و دقایقی قبل اعلام کردند که تعمیرات تمام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه آب سبب باتلاقی شدن منطقه شده بود کار تعمیر سخت بود و کار طول کشید، در حال حاضر پمپاژ جریان آب شروع شده است، برای پر شدن خط آب و رسیدن آب به استان یزد حدود 8 تا 10 ساعت زمان لازم است.

روز جمعه 24 اردیبهشت ماه به 5 حوضچه شیرآلات خط انتقال آب، تعرض شده بود و افرادی اقدام به برداشتن دریچه بتنی و تخریب شیرآلات داخل آن و فرار کردند که باعث نشت شدید آب خط لوله یزد شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала