پایان رسیدگی به پرونده مجری تلویزیون ایران در پزشکی قانونی

CC BY 4.0 / IRNA / پایان رسیدگی به پرونده مجری تلویزیون ایران در پزشکی قانونی
پایان رسیدگی به پرونده مجری تلویزیون ایران در پزشکی قانونی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
اشتراک
رییس سازمان پزشکی قانونی ایران از پایان رسیدگی به پرونده آزاده نامداری در پزشکی قانونی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عباس مسجدی آرانی، رییس سازمان پزشکی قانونی ایران در حاشیه نشست خبری پیش از ظهر امروز خود در پاسخ به پرسشی در مورد نتیجه نهایی پرونده مرگ آزاده نامداری گفت: در مواردی که عزیزان معروف هستند و اسامی مطرح می‌شود ما تلاش می‌کنیم که نشر را به دستگاه قضایی بدهیم و با صلاحدید آنان اعلام می‌شود.

  قوه قضائيه: نتايج ازمايش هاى آزاده نامدارى هنوز نهاىى نشده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
قوه قضائيه: نتايج آزمايش هاى آزاده نامدارى هنوز نهاىى نشده است

رسیدگی به این پرونده در سازمان پزشکی قانونی تمام شده است.

وی در مورد رسیدگی به پرونده سرباز عابد اکبری در پزشکی قانونی نیز گفت: اطلاع دارم که این موضوع در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است، اما اینکه آیا مساله سیلی در قوه‌قضاییه در پزشکی قانونی مطرح شده یا نتیجه آن چه بوده الان اطلاعی ندارم. اما به طور کلی اگر پرونده‌ای به دادسرا ارائه شود و نیاز به تعیین نظر پزشکی قانونی باشد، موضوع به ما نیز ارائه می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره آمار جاسازی مواد مخدر در بدن نیز گفت: در سال ۹۹ موارد ارجاع شده به پزشکی قانونی ۱۹ مورد و در سال ۹۸، ۲۰ مورد بوده است.

وی درباره اهدای جسد به مراکز دانشگاهی نیز گفت: موضوع اهدای جسد با همان رویه ای که پیش از این جریان داشت در حال انجام است و اگر افرادی بخواهند که جسدشان پس از مرگ به دانشگاه های علوم پزشکی داده شود این اقدام انجام خواهد شد.

وی درباره آمار خودکشی در کشور و برخی گزارش ها پیرامون افزایش چشمگیر آن نیز گفت: آمار خودکشی به عنوان یک آمار محرمانه تلقی شده که ما آن را به دستگاه های مسئول و متولی در کشور ارسال می کنیم، اما بطور کلی اینطور نیست که افزایش خودکشی در کشور ما چشمگیر باشد و اعداد و ارقام ما چنین موضوعی را نشان نمی دهد.

وی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد: طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۶ اعلام شده نرخ خودکشی در ایران از متوسط نرخ خودکشی در جهان نیز پایین تر است و رتبه ایران ۱۵۵ در میان کشورهای جهان است. در دوران کرونا نیز رشد چشمگیری در این زمینه نداشتیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала