آمار یونیسف درباره تعداد کودکان کشته شده در درگیری اسرائیلی ها و فلسطینی ها

© AFP 2023 / Mahmud Hamsآمار یونیسف درباره تعداد کودکان کشته شده در درگیری اسرائیلی ها و فلسطینی ها
آمار یونیسف درباره  تعداد کودکان کشته شده در درگیری اسرائیلی ها و فلسطینی ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
اشتراک
جولیت توما ، سخنگوی یونیسف در خاورمیانه و آفریقای شمالی اعلام کرد 34 کودک در نوار غزه و دو کودک در اسرائیل در نتیجه درگیری های اسرائیلی ها و فلسطینیان طی چهار روز گذشته جان خود را از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، جولیت توما اعلام کرد: "طبق گزارش های رسیده به یونیسف ، از 10 ماه مه 34 کودک در نوار غزه کشته شده اند. به این ترتیب فقط در چهار روز گذشته  34 کودک فلسطینی کشته شده اند که تعداد بسیار زیادی است. همچنین دو کودک در اسرائیل جان باخته اند".

اسرائیل از شلیک بیش از 200 موشک از نوار غزه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
اسرائیل از شلیک بیش از 200 موشک از نوار غزه خبر داد

گفتنی است، عصر 10 ماه مه (دوشنبه)، اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین  به دنبال اخراج چندین خانواده فلسطینی از محله شیخ جراح در اورشلیم شرقی به شدت متشنج شد. در نتیجه حملات موشکی تقریباً مداوم به شهرک های اسرائیلی، شش اسرائیلی کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. اسرائیل به نوار غزه حمله کرد و اهداف متعلق به گروه های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی را مورد حمله قرار داد و چندین شبه نظامی از جمله فرماندهان نظامی ارشد جنبش را نابود کرد. براساس اطلاعات وزارت بهداشت فلسطین، تا کنون 131 فلسطینی بر اثر حملات اسرائیل كشته و 900 نفر زخمی شدند.

یونیسف، موسسه سازمان ملل در زمینه حمایت و رشد کودکان است. محافظت از سلامت مادران و کودکان، تأمین رشد کودکان در سنین پایین، تامین غذای کودک ، آموزش و پرورش ، تأمین نیازهای مادران و کودکان در شرایط اضطراری ناشی از بلایای طبیعی، درگیری های مسلحانه و بیماریهای همه گیر از جمله زمینه های اصلی فعالیت این موسسه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала