گزارش و تحلیل

گشت زدن روح سلیمانی دور خانه نتانیاهو

© AP Photo / Ariel Schalitگشت زدن روح سلیمانی دور خانه نتانیاهو
گشت زدن روح سلیمانی دور خانه نتانیاهو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2021
اشتراک
همه ناظرین متفق القول هستند که بدون برو برگشت شگفتی این دوره از جنگ میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها توانمندی بالای نیروهای مقاومت فلسطین در هدف قرار دادن عمق اسرائیل می باشد.

هیچ کس نمی تواند باور کند که چطور نیروهای مقاومت در غزه توانسته اند به این توانمندی بالا برسند که ظرف دو سه روز بیش از 2500 موشک به نقاط مختلف اسرائیل شلیک کنند و بیش از نیمی از آنها بتواند اوج فناوری و تکنولوژی آمریکا و اسرائیل که در ساخت سامانه گنبد آهنین نهفته است را در هم بکوبد.

امروزه اگر به همه رسانه های عربی نگاه کنید می بینید که گویندگان و مجریان این رسانه ها با چه افتخاری باد در غبغب می اندازند و درباره اینکه مقاومت فلسطین موفق شده معادله قدرت را در سرزمین های اشغالی به هم زند صحبت می کنند.

حمله شاخه نظامی حماس به یک کارخانه شیمیایی در مرز نوار غزه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2021
حمله شاخه نظامی حماس به یک کارخانه شیمیایی در مرز نوار غزه + فیلم وعکس

هیچ کس نمی تواند انکار کند که اسرائیل تسلیحاتی در اختیار دارد که هیچ کشوری در منطقه در اختیار ندارد اما کل این تسلیحات موجب آن نشده تا امنیت شهروندان اسرائیل تامین شود و هواپیماهای مسافر بری کشورهای دوست با اسرائیل اطمینان خاطر پیدا کنند که امنیت فرودگاه های اسرائیل برقرار است تا مسافران را به اسرائیل ببرند و یا حتی از آنجا خارج کنند.

امروزه شهروندان اکثر شهرهای اسرائیل در محاصره موشک های مقاومت قرار گرفته اند و به جز پناه بردن به پناه گاه ها هیچ کار دیگری از دستشان بر نمی آید.

این یعنی فلسطینی ها موفق شده اند کاری انجام دهند که اسرائیلی ها متوجه شوند چند سال است آنها (فلسطینیها) چه از دست سیاست های آقای نتانیاهو می کشند.

بدیهی است شاید اگر سیاست های نتانیاهو و گروه های تندرو صهیونیست نبود امروزه شرایط به آنچه مشاهده می کنیم نمی رسید.

تا همین دیروز اسرائیلی ها و برخی عرب ها از طرح معامله قرن و صلح ابراهیمی و کنارگذاشتن فلسطینی ها صحبت می کردند، اما امروزه مجددا همه مجبور شوند توجه کنند که یک ملت در بدترین شرایط در حال زندگی است و اگر فکری به حال این ملت نشود قطعا هیچ صلحی در منطقه نمی توانند برقرار گردد.

ارتش اسرائیل خبر آغاز عملیات زمینی در نوار غزه را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2021
ارتش اسرائیل خبر آغاز عملیات زمینی در نوار غزه را تکذیب کرد

ملتی که هیچ چیز برای از دست دادن ندارد امروزه در مقابل مردمانی قرار گرفته که خیلی چیز ها برای از دست دادن دارند، فکر می کنید کدام جسارت بیشتر برای رسیدن به اهداف خود دارند؟

اما یک نکته بسیار مهم در این جریان نهفته است که برخی جسته گریخته در مورد آن صحبت می کنند ولی اگر نبود قطعا ملت فلسطین نمی توانستند به دنبال احقاق حق خود باشند، و آن حمایت ایران از ملت مظلوم فلسطین و مخصوصا نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

قطعا هزاران موشکی که امروزه در اختیار مقاومت است طی یکی دو روز یا چند ماه اخیر تولید نشده و مدت ها است فلسطینی ها خود را برای چنین روزی آماده می کنند و قطعا برای آماده شدن نیاز به کمک مالی ، لژستیک و فنی داشتند و دارند.

طبق همه بر آوردها نیروهای فلسطینی که امروزه به مقابله با اسرائیل می پردازند همه تربیت شده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند و فناوری تولید موشک و راهکار عبور موشک ها از گنبد آهنین و اطلاعات کافی برای هدف قرار دادن اماکن حساس در اسرائیل و ... همه با همکاری نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد شده.

مشخص است آنزمان که اسرائیلی ها و متحدین شان به فکر انجام عملیات ترور بودند سپاه پاسداران در حال فراهم کردن زمینه اقتدار فلسطینی ها برای مقابله با اسرائیل بودند.

حدود 600 موشک از نوار غزه به سوی اسرائیل شلیک شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
حدود 630 موشک از نوار غزه به سوی اسرائیل شلیک شد

درست است که یکسال و اندی پیش آنها موفق شدند ترامپ را قانع کنند دستور ترور شهید سلیمانی را صادر کند اما آنچه آنها متوجه نبودند این بود که شهید سلیمانی نماد یک استراتژی و یا خط و مشی است و با ترور وی این استراتژی و خط و مشی به پایان نمی رسد، یاران او علم را بر می دارند و به پیش می روند.

طبق برخی گزارش ها سردار اسماعیل قاآنی پاسخ تلفن میانجی های عرب و غیر عرب که تلاش داشتند طی دو سه روز اخیر با او تماس بگیرند تا بلکه باران موشک بر سر اسرائیلی ها را متوقف کنند، را نداده، چون این فلسطینی ها هستند که باید تصمیم بگیرند آیا به شرایط مطلوب خود رسیده اند تا حمله را متوقف کنند یا نه.

توجه داشته باشید، امروزه این فلسطینی ها هستند که باید تصمیم بگیرند، نه اسرائیلی ها، نه آمریکایی ها، نه...

برای اولین بار پس از 100 سال فلسطینی ها موفق شده اند به کمک ایران همه معادلات را به هم بزنند و همان رسانه هایی که تا چند روز پیش به ایرانی ها فحاشی و توهین می کردند امروزه مجبور شده اند سر در مقابل کارهایی که ایران کرده خم کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала