پیش بینی وقوع فاجعه در جهان به دلیل رفتار چین

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonپیش بینی وقوع فاجعه در جهان به دلیل رفتار چین
پیش بینی وقوع فاجعه در جهان به دلیل رفتار چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2021
اشتراک
پاول بلدسو، مشاور استراتژیک انستیتوی سیاست مترقی آمریکا پیش بینی کرد اگر چین بر اساس توافق نامه آب و هوای پاریس میزان انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش ندهد ، بشریت با فاجعه روبرو خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه هیل نوشته است.

 کره زمین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
پیش‌بینی تغییرات فاجعه‌بار اقلیمی تا سال 2050 میلادی

کارشناس آمریکایی یادآوری کرد که ایالات متحده و کشورهای اروپایی متعهد شده اند که میزان انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند که در بلند مدت باید منجر به کاهش کلی انتشار این گازها در جهان شود. با این حال افزایش انتشار این گازهای مضر در چین  می تواند مانع تحقق این هدف  شود.

بلدسو به مطالعه اخیر گروه رودیم (Rhodium Group) اشاره کرد ،که می گوید در سال 2019 ، میزان تولید گازهای گلخانه ای در چین بیش از مجموع کشورهای توسعه یافته بوده است.

به گفته این کارشناس، اگر این روند ادامه یابد ممکن است به هدف توافق پاریس - خنثی سازی کربن تا سال 2050 - تحقق پیدا نکند. این می تواند خطر تغییر فاجعه بار آب و هوا در جهان را افزایش دهد.

در ماه مارس خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد كه تلاش كشورهای جهان برای كاهش میزان انتشار گازهای مضر در جو و تمیزتر كردن جهان توسط بزرگترین مصرف كنندگان زغال سنگ - ایالات متحده، چین و هند در معرض خطر مختل شده قراردارد. این کشورها در حال آماده سازی برای افزایش مصرف تا آن حدهستند که کاهش پخش گاز کربنیک در طی دوره همه گیری ویروس کرونا بی فایده شود. ایالات متحده قصد دارد در سال جاری 16 درصد و در سال 2022 میلادی 3 درصد دیگر مصرف خود را افزایش دهد. چین و هند که در مجموع نزدیک به دو سوم  تقاضا از آنها ناشی می شود، برنامه ای برای کاهش آن در کوتاه مدت ندارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала