برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین در فرانسه ممنوع شد

© Fotolia / Pcalapreبرگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین در فرانسه ممنوع شد
برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین در فرانسه ممنوع  شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2021
اشتراک
وزارت کشور فرانسه تظاهرات مردمی در پاریس را که قرار است روز شنبه در حمایت از فلسطینی‌ها برگزار شود، به بهانه ایجاد اختلال ممنوع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، ژرارد درمانین، وزیر کشور فرانسه در واکنش به فراخوان برگزاری تظاهرات در روز شنبه در حساب توئیتری خود نوشت: «از رئیس پلیس پاریس خواستم که تظاهرات روز شنبه در ارتباط با تنشهای اخیر در خاورمیانه (درگیری اسرائیل و فلسطین) را ممنوع کند. در سال 2014 برنامه مشابهی باعث ایجاد اختلالات گسترده شد. به مقامات محلی دستورالعمل‌هایی داده شد تا هوشیار و سختگیر باشند.»

حمله شاخه نظامی حماس به یک کارخانه شیمیایی در مرز نوار غزه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2021
حمله شاخه نظامی حماس به یک کارخانه شیمیایی در مرز نوار غزه + فیلم وعکس

شامگاه دوشنبه هفته گذشته اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین متشنج شد. حملات موشکی به شهرک های اسرائیلی تقریباً به طور مداوم رخ می دهد؛ طبق آخرین اطلاعات، شش غیرنظامی و یک سرباز اسرائیلی کشته شدند. نیروی هوایی و توپخانه اسرائیل حملات گسترده ای به نوار غزه انجام داد و اهداف متعلق گروه های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی را مورد اصابت قرار داد. در نتیجه، بیش از 4 هزار ساختمان مسکونی تخریب شد و برق در این منطقه قطع گردید. براساس اطلاعیه وزارت بهداشت فلسطین  115 نفر در حملات اسرائیل کشته و بیش از 600 نفر زخمی شده اند.

جامعه بین المللی طرفین را به خویشتنداری فرا می خواند. ممکن است در آینده نزدیک جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث درباره اوضاع منطقه برگزار شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала