گزارش و تحلیل

گناه دختران افغان

© REUTERS / Omar Sobhani گناه دختران افغان
گناه دختران افغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
اشتراک
یک روانی از خدا بی خبر که قطعا در قعر جهنم هم جایی برای او وجود ندارد دست به جنایتی زده که خون هر انسانی را به جوش می آورد چه رسد به خدا و پیغمبر.

البته اگر این اتفاق در جای دیگری از جهان مثلا در اروپا یا آمریکا رخ داده بود قطعا جهان قیام و قعود می کرد که چه شده اما چون در افغانستان رخ داده بسیاری در حد رفع مسئولیت درباره ماجرا صحبت می کنند و بس.

پیام تسلیت سفیر ایران در روسیه در پی وقوع حادثه تروریستی در کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
پیام تسلیت سفیر ایران در روسیه در پی وقوع حادثه تروریستی در کابل

کسی تا به حال نیامده ماجرا را به صورت اصولی و اساسی بررسی کند تا ببیند چه می شود که چنین اتفاقی رخ می دهد.

حتی حیوانات هم برای همنوع خود حرمت قایل هستند ولی متأسفانه در میان آدم ها برخی هستند که شبه آدم هستند ولی به گونه های مختلف حیوانات هم به قول معروف سور زده اند.

چه انسانی می تواند دست به چنین کاری بزند و اصلا چرا باید دست به چنین کاری بزند.

البته قطعا فردی که دست به چنین کاری زده نه مردانگی دارد و نه انسانیت و نه حتی دین و ایمان.

هیچ دینی در جهان وجود ندارد که چنین کاری را توجیه کند و حتی کفار هم آنقدر وجود و مردانگی دارند که دست به چنین کاری نزنند.

آیا فقط برای اینکه اینها دختر هستند یا اینکه اینها افغان هستند؟

بله، فقط چون اینها دختر هستند و افغان هستند.

اگر اینها دختر نبودند یا در جای دیگری از جهان به دنیا آمده بودند شاید شانس آن را داشتند که زندگی کنند و آینده ای داشته باشند.

پیام تسلیت احمدی نژاد در ارتباط با حادثه کشتار دختران دانش‌آموز در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
پیام تسلیت احمدی نژاد در ارتباط با حادثه کشتار دختران دانش‌آموز در افغانستان

بسیاری این جریان را به اقدامات آمریکا برای خروج از افغانستان ربط می دهند، که قطعا بی ربط نیست.

اگر به یاد داشته باشید وقتی آمریکایی ها می خواستند از عراق خارج شوند هم اتفاقات مشابهی در این کشور رخ داد و در نهایت داعش که ساخته پرداخته آمریکا و عوامل آن بود ظهور کرد.

آمریکا و متحدین اش چنین حمایتی از داعش کردند که ارتش عراق نتوانست در بسیاری از جبهه های نبرد در مقابل آنها بایستند و مجبور به عقب نشینی شد و در نهایت داعش به مرز بغداد هم رسیدند و دولت وقت عراق مجبور شد از آمریکایی ها بخواهد که به افغانستان برگردند.

شاید برخی به یاد داشته باشند که آمریکایی ها برای اینکه دولت عراق را وادار کنند از آنها التماس کند که به عراق برگردند تسلیحاتی که دولت وقت عراق به صورت نقدی خریداری کرده بود را حاضر نبود در اختیار عراق قرار دهد و ده ها ملیارد دلار از اموال دولت عراق در آمریکا را قفل کرد تا دولت عراق نه تسلیحات داشته باشد تا با داعش بجنگد نه پول داشته باشد تا تسلیحات بخرد و یا اینکه حتی هزینه های جاری خود را پرداخت کند.

امروزه مشاهده می کنیم همین جریان در حال رخ دادن در افغانستان است.

آنها تلاش دارند قبل از خروج خود از افغانستان فتنه ای داخلی ایجاد کنند که کشور وارد یک جنگ داخلی گردد و از داعش به عنوان ابزار همین کار بهره می برند.

هدف این است که افغانستان بدون حضور آمریکایی ها شدیدا نا امن شود، دولت مرکزی با طالبان درگیر گردد و داعش هم جایجای افغانستان را با عملیات تروریستی خود به خاک و خون بکشد و در نهایت دولت افغانستان به دست و پای ناتو بیافتد تا برای برقراری امنیت به افغانستان بیاید.

پیام آیت الله سیستانی در پی حمله تروریستی به مدرسه دخترانه در کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
پیام آیت الله سیستانی در پی حمله تروریستی به مدرسه دخترانه در کابل

با توجه به موقعیت ژئوپولیتیک افغانستان که فیما بین چین و ایران و شبه جزیره هند و آسیای میانه و طبعا روسیه واقع شده، نا امنی در افغانستان می تواند به همه این کشورها سرایت کند.

هدف اصلی آمریکایی ها هم همین است یعنی نا امنی در افغانستان موجب آن گردد تا گروه هایی مانند داعش بتوانند از گروه های تروریستی در چین و روسیه و ایران و هند حمایت کنند و افغانستان به پایگاه عضو گیری اینها تبدیل گردد.

به نظر می رسد خون این دختران عزیز افغان هم برای این ریخته شده تا خون شیعیان افغانستان نیز به جوش آید و جنگ فرقه ای و طایفه ای در افغانستان شروع شود.

در واقع می توان گفت گناه این دختران افغان فقط این بود که دختر بودند، افغان بودند و اکثرا شیعه بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала