نمایشگاه آثار هنری دوره قاجار در مسکو

© Photo / Courtesy The State Museum of Oriental Art in Moscowنمایشگاه آثار هنری دوره قاجار در مسکو
نمایشگاه آثار هنری دوره قاجار در مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
اشتراک
نمایشگاه هنر دوره قاجار در "موزه دولتی شرق" در شهر مسکو، افتتاح می ­شود.

به گزارش اسپوتنیک، نمایشگاه شرق از پانزدهم می ( ۲۵ اردیبهشت) تا بیست و پنجم جولای ( ۳ مرداد) در شهر مسکو برگزار خواهد شد.

© Photo / COURTESY The State Museum of Oriental Art in Moscowآثار هنری دوران قاجار در موزه دولتی شرقی مسکو
نمایشگاه آثار هنری دوره قاجار در مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
آثار هنری دوران قاجار در موزه دولتی شرقی مسکو

این نمایشگاه به چند بخش تقسیم شده و جنبه های مختلف زندگی جامعه ایران در قرن نوزدهم - اوایل قرن ۲۰ را بررسی می کند: شامل دولت و حکومت، اعتقاد مردمی و تجربه دینی، ارتباط با خارجی­ها و تاثیر مد اروپایی، رسوم نظامی و صنایع دستی و فرهنگ مردم که تلفیقی از نوآوری­ها و سنت­هاست، برگزار می شود.

مجموعه هنرهای قاجار در موزه دولتی مشرق زمین شامل بیش از هزار قطعه هنری، همراه با مجموعه های موزه لوور در پاریس، موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن و موزه ارمیتاژ است.

به نقل از ایرنا، قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این خصوص اعلام کرد که نمایشگاه هنر دوره قاجار در «موزه دولتی شرق» در شهر مسکو، آخر این هفته با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران بر روی دوستداران هنر و فرهنگ ایران افتتاح می ­شود.

وی افزود: این نمایشگاه مشتمل بر ۳۰۰ اثر از مجموعه غنی هنر ایران در موزه دولتی شرق است و آثاری از بنیاد مرجانی و بایگانی دولتی فدراسیون روسیه و موزه انسان شناسی و قوم نگاری پتر کبیر به رسم امانت در این نمایشگاه در معرض دید مراجعه کنندگان قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала