سازمان ملل درخصوص درگیری در اورشلیم به خاطر آمریکا به توافق نرسید

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
اشتراک
شورای امنیت سازمان ملل متحد نتوانست در خصوص تصویب بیانیه مشترک مربوط به تشدید درگیری بین اسرائیل و فلسطین به توافق برسد.

به گزارش اسپوتنیک، در این جلسه ی اضطراری کشورها به خاطر موضع آمریکا به نتیجه ی واحد نرسیدند.

منابع دیپلماسی در شورای امنیت اطلاع دادند: « همانند جلسه مشورتی پیشین در روز دوشنبه، بیانیه به توافق نرسید. موضع آمریکا مانع این توافق شد.»

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین پیشتر با همتای ترک خود رجب طیب اردوغان اوضاع درگیری اسرائیل و فلسطین را بررسی کرد. روسای دولت به این نتیجه رسیدند که طرفین درگیر باید بر واسطه های بین المللی یعنی نمایندگان اتحادیه اروپا، آمریکا، سازمان ملل متحد و روسیه برای حل و فصل درگیری حساب کنند.  

شنبه شب درگیری های گسترده ای بین فلسطینی ها و پلیس اسرائیل در بیت المقدس شرقی آغاز شد. ناآرامی ها همزمان در دو منطقه از بیت المقدس شرقی آغاز شد در نزدیکی کوه معبد و در محله شیخ جراح، جایی که چندین خانواده عرب توسط دادگاه اسرائیل اخراج شدند که منجر به چندین روز اعتراض شد و به آشوب تبدیل گردید. عصر دوشنبه اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین به شدت اوج گرفت. گروه های فلسطینی بیش از هزار موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала