اگر هر روز شکلات بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد

© Fotolia / Picsfiveاگر هر روز شکلات بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد
اگر هر روز شکلات بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
اشتراک
همه می دانند که مفیدترین شکلات، نوع شکلات تلخ است، محتوای دانه های کاکائو که حداقل 70 درصد در آن کاکائو باشد برای بدن مفید است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مدیکال رو، شکلات شیر ​​و انواع شکلات های طعم دار تنها حاوی مقدار کمی کاکائو هستند و بیشتر آنها روغنهای فرآوری شده و شکر هستند. با این حال، قند در شکلات تلخ نیز یافت می شود، اگرچه مقدار آن بسیار کمتر است.

کدام شکلات ها برای بدن بسیار مضر هستند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2021
کدام شکلات ها برای بدن بسیار مضر هستند؟

شکلات محصولی با کالری بالا است. همه شکلات ها به دلیل محتوای چربی زیاد است، که می تواند به عنوان یک سوخت انرژی عالی محسوب شود و تهدیدی برای سلامتی بدن محسوب نمی شود. علاوه بر این ، شکلات تلخ حاوی ویتامین های E ، K ، برخی ویتامین های گروه B و همچنین مقدار زیادی آهن و مس است. منیزیم، فسفر ، روی و منگنز نیز در شکلات یافت می شود.

پزشک خانواده ناتالیا گورن در مقاله اب در مورد خطرات و فواید مصرف منظم شکلات صحبت می کند: "اگر هر روز یک برش بخورید، برای سلامتی مفید است." وی همچنین اشاره کرد که تفاوت اصلی شکلات شیری و شکلات تلخ در درصد کاکائو موجود  شکلات در آنها است. این غلظت بالای دانه های کاکائو است که تمام مزایای استفاده از محصول را به همراه دارد و مسئول محافظت در برابر رادیکال های آزاد، بهبود خلق و خوی به دلیل تولید اندورفین و همچنین اشباع با مواد معدنی مفید می باشد. این متخصص در پایان گفت: اما افراد دیابتی یا چاقی باید از مصرف مکرر شکلات خودداری کنند.

تحقیقات اخیر همچنین نشان داده است که شکلات برای تقویت عملکرد مغز مفید است. دانه های کاکائو حاوی مواد ارزشمندی فلاونول ها است، که از مناطق  مسئول حافظه در مغز و همچنین سرعت فرآیندهای فکر کردن محافظت می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала