چگونه می‌توان مغز انسان را کنترل کرد؟+ عکس

© Depositphotos.com / Andreusچگونه می‌توان مغز انسان را کنترل کرد؟
چگونه می‌توان مغز انسان را کنترل کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
اشتراک
پروتئین موجود در مکنده ماهی می‌تواند به درمان اعتیاد، اضطراب و افسردگی کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  وبگاه «دیلی میل»، پروتئین ماهی «خون‌آشام»، به توسعه ایمپلنت مغزی کمک می کند.

دانشمندان دانشگاه واشنگتن راهی برای کنترل مغز انسان با استفاده از پروتئین موجود در بدن یک ماهی به نام ماهی «خون آشام» یافتند. پروتئین موجود در مکنده ماهی می‌تواند به درمان اعتیاد، اضطراب و افسردگی کمک کند.

نوای طبیعت سبز درمان استرس کرونایی
ایتالیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
نوای طبیعت سبز درمان استرس کرونایی

در این مطالعه محققان ژنی را از یک پروتئین به نام «پاراپینوپسین (parapinopsin)»گرفتند و دریافتند که آنها می‌توانند مغز را از طریق ارتباط نورون‌ها با یکدیگر کنترل کنند. «پاراپینوپسین» به نور پاسخ می‌دهد و این موضوع به دانشمندان اجازه می‌دهد تا با کمک پرتوهای نور، مدار را خاموش یا مجدداً فعال کنند و رفتارهای پاداش را تغییر دهند که این امر می‌تواند به ایمپلنت مغز و درمان منجر شود.

محققان دانشکده پزشکی با موفقیت توانستند از پروتئین مکنده ماهی برای خاموش کردن مدارهای مغزی استفاده کنند. مکنده ماهی گونه‌ای است که حدود ۳۶۰ میلیون سال در زمین بوده است و قبل از مکیدن خون، همانند انگل دهان خود را به کنار ماهی یا نهنگ می‌چسباند و به دلیل بزرگ بودن دهان و اینگونه رفتار تغذیه‌ای، این موجود دریایی نام ماهی خون آشام را به خود اختصاص داده است.

​این پروتئین‌ها از ضربان قلب گرفته تا ذخیره چربی، پاسخ پاداش و استرس را کنترل می‌کنند و همچنین به خوبی به مواد شیمیایی مانند دوپامین و سروتونین پاسخ می‌دهد که باعث می شود افراد احساس خوبی داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала