چه میوه‌ای باعث کاهش ابتلا به سرطان می‌شود؟

© Sputnik / Vitaliy Timkivتوت فرنگی
توت فرنگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
اشتراک
سرطان اغلب به عنوان واکنش به التهاب سستی بروز می کند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گینزبورک پزشک روسیه گفت که مصرف توت فرنگی باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و سکته مغزی می شود. وی در توضیح گفت که سرطان اغلب به عنوان واکنش به التهاب سستی بروز می کند.

وی در ادامه افزود:« توت فرنگی میوه ای است که به مبارزه با این فرایند کمک می کند و خطر رشد غدد جدید را کاهش می دهد. توت فرنگی حاوی موادی است که مانع از رشد رگ های جدید می شود که آن را «عامل توقف رگ‌زایی» می نامند».

آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی و همچنین پتاسیم بالای درون توت فرنگی باعث کاهش خطر لخته های خون خطرناک در مغز که باعث سکته مغزی می شوند، کمک می نمایند.

گلوبول قرمز خون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
کشف ارتباط بین گروه خون و سکته قلبی

خواص توت فرنگی بی پایان است. با خوردن خوراکی های گیاهی، خطر بیماری های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می یابد. همچنین مصرف مقادیر بالای میوه و سبزیجات برای سلامت پوست و مو، افزایش انرژی و کاهش وزن مفید می باشد.

این میوه مغذی و پرفایده چربی خوب خون را افزایش داده، برای فشار خون بالا مفید است و به شما برای محافظت در برابر سرطان کمک می نماید. این میوه جزو 20 میوه پر از آنتی اکسیدان بوده و منبعی خوب برای تامین پتاسیم و کلسیم می باشد. فقط 8 عدد توت فرنگی، ویتامین C ای بیشتر از 1 پرتقال دارند. در ادامه به بررسی خواص توت فرنگی و فواید این میوه خوشمزه و پرطرفدار می پردازیم.

مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلانوئید که در خانواده توت ها موجود است، خطر حمله قلبی را تا 32 درصد در زنان جوان و میانسال کاهش میدهد. همچنین کوئرستین، نوعی دیگری فلانوئید که در توت فرنگی موجود است، یک ضدالتهاب طبیعی بوده و تصلب شریان را کاهش داده و در تحقیقاتی که برروی حیوان ها انجام شد، آسیب ناشی از کلسترول بد خون (LDL) را کاهش داد.

همچنین ممکن است کوئرستین خواص ضدسرطانی نیز داشته باشد، با اینحال تحقیق بیشتری در اینباره لازم می باشد. نه تنها پتاسیم و فیبر موجود در توت فرنگی برای قلب مفید است، بلکه تحقیقات نشان داده است که توت فرنگی باعث کاهش نوعی آمینواسید که به لایه داخلی رگ ها آسیب می رساند، می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала